Cum au fost testate mașinile Tesla cu pilot automat și ce rezultate au avut

de: Ozana Mazilu
17 10. 2020

Cercetătorii israelieni în domeniul securității au descoperit cum să păcălească mașinile care se conduc singure, punând imaginea unui semn de oprire pe un panou publicitar controlat digital – un hack, au spus ei pentru Wired, care ar putea provoca blocaje de trafic sau chiar accidente. Au realizat acest test pe o mașină Tesla.

„Este nevoie doar de o imagine a unui lucru pe drum sau de câteva cadre într-un panou digital, iar mașina va acționa frânele sau, eventual, se va întoarce, iar acest lucru este periculos”, a declarat Yisroel Mirsky, cercetător al Universității Ben Gurion. „Șoferul nici măcar nu va observa. Deci, mașina cuiva va reacționa și nu va înțelege de ce”.

Cercetările echipei s-au concentrat inițial pe niște imagini strălucitoare pe drum, pentru a declanșa sistemele autovehiculelor autonome să facă ceva ce nu ar trebui.

Dar apoi și-au dat seama că ar fi mai convenabil să acceseze panourile digitale conectate și au descoperit, în cursul cercetărilor lor, că trebuie doar să redea imaginea unui semn de stop pentru o fracțiune de secundă.

Echipa a reușit să testeze acest lucru pe o mașină Tesla care rulează cea mai recentă versiune de pilot automat a companiei, potrivit Wired. Cel mai îngrijorător este, probabil, că hack-ul ar necesita puțin hardware și nu ar lăsa în urmă nicio dovadă.

„Metodele anterioare lasă dovezi criminalistice și necesită o pregătire complicată”, a declarat cercetătorului Ben Gurion Ben Nassi. „Atacurile fantomă, în schimb, pot fi făcute pur și simplu de la distanță și nu necesită nicio expertiză specială. De aceea ar putea fi atât de periculos”, a adăugat acesta.

Cum a ajuns pilotul automat de pe mașinile Tesla să fie un pericol pe șosele

Criticii modului „pilot automat” al Tesla au susținut mult timp că numele este înșelător și sugerează șoferilor că mașina lor se poate descurca mai mult cu condusul efectiv decât poate de fapt.

Însă CEO-ul Elon Musk – care a susținut în mod repetat că Tesla se află în vârful vehiculelor complet autonome – nu are nicio problemă în sensul acesta. De fapt, crede că a critica numele „autopilot” este „idiot”, a spus el pentru Automotive News. Denumirea unui sistem Tesla de conducere asistată autopilot sugerează șoferilor că mașinile sunt, de fapt, autonome. Mai mult, când a fost întrebat dacă Tesla ar avea în vedere schimbarea numelui, Musk a răspuns: „Absolut nu. Este ridicol”.

Dar sunt mai multe chestiuni în joc, în ceea ce privește dezbaterea „autopilot”, în afară de mândria lui Musk. Modul autopilot a fost legat de o serie de accidente fatale de mașini și probleme legale.