11 aug. 2016 | 09:01

Un nou Tesla pe pilot automat responsabil de un accident

VIDEO VIDEO

Cei de la Tesla se pare că nu mai reușesc să aibă nici un pic de liniște, având în vedere că la fiecare câteva săptămâni aflăm detalii despre un nou accident provocat de pilotul automat al mașinii. 

Din ce în ce mai mulți utilizatori ai mașinilor Tesla încep să nu mai aibă încredere în abilitatea autoturismelor exclusive de a se conduce singure. În contextul în care cei de la Reuters tocmai au publicat detalii despre un nou eveniment neplăcut în care a fost implicat un astfel de autoturism, este evident că nu ar trebui să petreceți prea mult timp fără mâini pe volan, mai ales în zone aglomerate sau când e trafic intens pe o autostradă.

Noul accident s-a petrecut în China, iar acest eveniment vine la doar câteva luni după ce o persoană a decedat în circumstanțe similare, profitând de modul autopilot dintr-un Tesla. Creatorii autoturismelor susțin în continuare că respectivele module de asistență la condus nu sunt infailibile și, ca șoferi, ar trebui să stați în permanență cu mâinile pe volan. S-ar putea totuși ca numele de autopilot să inducă oamenii în eroare și, dintr-un punct de vedere, să alimenteze percepția persoanelor de la volan că prezența lor acolo este opțională.

Luo Zhen, șoferul automobilului Tesla a imortalizat întregul set de circumstanțe și puteți vedea clipul mai sus. Deși nici unul dintre șoferii implicați în eveniment nu a pățit nimic, Zhen este foarte frustrat pe faptul că mașina este descrisă în toate materialele promoționale ca fiind capabilă să se descurce singură, și până și în testdrive-ul pe care l-a experimentat cu un reprezentant al companiei înainte de achiziție, respectivul a insistat destul de mult pe această funcție.

,,Șoferul Tesla, ale cărui mâini nu au fost detectate pe volan, nu a virat pentru a evita impactul cu mașina paracată, iar în schimb, i-a zgâriat partea laterală. Cum se menționează foarte clar șoferului din mașină, asistența la virare este o funcție unică ce are nevoie ca șoferul să-și țină mâinile pe volan în permanență, pentru a menține controlul și responsabilitatea condusului mașinii și pentru a fi pregătit să preia în orice moment controlul.” Răspunsul oficial la Tesla este unul destul de standard, dar data viitoare când pilotul automat va fi implicat într-un accident cu victime, acesta s-ar putea să nu mai fie suficient.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele