Cum a ajuns pilotul automat de pe mașinile Tesla să fie un pericol pe șosele

Cum a ajuns pilotul automat de pe mașinile Tesla să fie un pericol pe șosele

Criticii modului „pilot automat” al Tesla au susținut mult timp că numele este înșelător și sugerează șoferilor că mașina lor se poate descurca mai mult cu condusul efectiv decât poate de fapt.

Însă CEO-ul Elon Musk – care a susținut în mod repetat că Tesla se află în vârful vehiculelor complet autonome – nu are nicio problemă în sensul acesta. De fapt, crede că a critica numele „autopilot” este „idiot”, a spus el pentru Automotive News. Denumirea unui sistem Tesla de conducere asistată autopilot sugerează șoferilor că mașinile sunt, de fapt, autonome. Mai mult, când a fost întrebat dacă Tesla ar avea în vedere schimbarea numelui, Musk a răspuns: „Absolut nu. Este ridicol”.

Dar sunt mai multe chestiuni în joc, în ceea ce privește dezbaterea „autopilot”, în afară de mândria lui Musk. Modul autopilot a fost legat de o serie de accidente fatale de mașini și probleme legale.

Verdictul a venit de la germani: publicitate falsă din partea Tesla

În acest context, o instanță germană a decis recent că termenul de “pilot automat” indică o publicitate falsă și că Tesla nu a putut să o folosească în țară. Asta este o veste proastă pentru Tesla, având în vedere planul companiei de a deschide un Gigafactory la Berlin.

„Oamenii care utilizează greșit pilotul automat îl folosesc exact contrar modului în care am spus că ar trebui folosit“, a spus Musk pentru Automotive News.

Funcția de pilot automat a produs multe accidente. Model 3 a fost implicat într-un accident rutier. S-a întâmplat în Connecticut, acolo unde modelul companiei lui Elon Musk a lovit o mașină de Poliție și un alt autoturism. Ambele mașini staționau în momentul impactului. Autoturismul Tesla fusese setat pe funcția Autopilot, iar șoferul a explicat că totul s-a întâmplat într-un moment de neatenție.

Nu e pentru prima dată când, odată activată această funcție a Tesla, se lasă cu accidente. Dar nu tehnologia e de vină. Ci șoferul, după cum preciza Tesla în cazuri similare. Tesla menționează în clar pe site-ul său că mașinile sale nu sunt 100% autonome.

Cu alte cuvinte, funcția Autopilot implică și atenția șoferului, care trebuie să stea cu mâinile pe volan și să intervină în caz de urgență. Compania lui Musk susține că funcția de Autopilot a fost creată ca o măsură de asistare a șoferului, nu ca modalitatea primară de conducere a vehiculului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI