Trendurile auto pentru 2022 sau viitorul mersului cu mașina

de: Andrei Tilimpea
03 11. 2021

Anul 2022 va fi interesant pentru sectorul auto, datorită unei accelerări a transformării mobilității observată în ultimul deceniu.

Industria se confrunta deja cu provocările monumentale reprezentate de cei patru piloni ai transformării CASE. Presiunea financiară inerentă a fost accentuată și mai mult de COVID-19, ceea ce a condus la o redefinire a priorităților pentru producătorii de automobile.

Aceasta înseamnă prioritizarea zonelor cu o perioadă de rambursare mai rapidă, cum ar fi electrificarea și mașina conectată. În sfârșit, transformarea din sector va aduce și schimbări vizibile în lanțul valoric auto, în special în ceea ce privește vânzările și post-vânzarea.

Trecerea de la cai putere la putere de calcul

Fiecare producător de automobile va trebui să se reinventeze în companie digitală în 2022.

Într-adevăr, altă alternativă nu există, deoarece din ce în ce mai mulți astfel de jucători intră pe piață și cazurile de utilizare explodează odată cu apariția serviciilor de mașini electrice conectate, iar vehiculele autonome nu sunt departe. Așadar, companiile de mașini care nu vor putea face tranziția digitală în 2022 vor deveni mai vechi decât casetele mele VHS.

Companiile de mașini vor lua unele decizii dificile pentru a muta dezvoltarea de software în interior, iar unele chiar vor începe să-și construiască propriile sisteme de operare sau vor colabora cu companiile din Silicon Valley pentru a dezvolta sisteme de operare pentru vehicule din următoarea generație.

Prevăd că 2022 va fi anul în care companiile auto își vor lansa propriile lor versiuni de IOS și Android pentru mobilitate.

Vizita unui showroom este de domeniul trecutului

Unul dintre actele vedete ale anului 2022 va fi retailul digital auto. În timp ce comerțul cu amănuntul online a făcut deja incursiuni semnificative pe piețele de automobile mai organizate din America de Nord și Europa de Vest, ceea ce a făcut și va continua să facă pandemia este să apese accelerația pentru acest trend.

Pandemia i-a învățat pe consumatori cât de simplu, convenabil și ușor este să cumpere totul online, chiar și articole de mari dimensiuni, cum ar fi mașinile. Atracția suplimentară, desigur, este că piețele online, eliberate de costurile generale asociate cu showroom-urile fizice, vor oferi prețuri extrem de competitive. Este un lucru căruia chiar și eu, un veteran îndrăgit al experienței de cumpărare a mașinilor din showroom, o să-i rezist cu greu.

Cred că am putea vedea producătorii de automobile apelând la strategii de marketing inovatoare, inclusiv utilizarea influențelor de pe rețelele sociale, pentru a realiza mai multe teste sau, așa cum am văzut în China, să accepte rezervări pe platforme de comerț electronic terțe.

Cea mai mare poveste în ceea ce privește impulsionarea ecosistemului auto pentru a vinde și a interacționa cu clienții în mod digital va consta în facilitatorii tehnologici. Companii precum Roadster, Digital Motors, G Forces, CitNow și Sophus3 au arătat cum pot ajuta dealerii de pe piețe să aibă șansa de a vinde mașini și de a salva locuri de muncă, în cazul reprezentanțelor auto.

Mașinile conectate vor face mai mult, mult mai mult

Acest trend se referă la mașini și tehnologie, două dintre lucrurile mele preferate din toate timpurile. Platformele de Internetul Lucrurilor sau IoT pentru mașini conectate vor crește cu câteva procente anul acesta.

Piețele pentru mașini ne vor permite să ne răsfățăm cu terapia personală de vânzare cu amănuntul din confortul unei mașini, în timp ce funcțiile la cerere vor îmbunătăți confortul, multimedia, performanța și siguranța vehiculului. Împreună, vor transforma total experiența utilizatorului și vor depăși granițele personalizării, deschizând în același timp modele de afaceri inovatoare și fluxuri de venituri recurente pentru producătorii de automobile.

Abonamente de utilizare a vehiculelor

În ciuda unui pachet mixt de rezultate, BMW a urmat Audi și Mercedes-Benz în extinderea serviciului de abonament, deși Porsche și-a extins operațiunile în America de Nord, cred că ar putea exista un viitor strălucit pentru noile modele de proprietate de vehicule, cum ar fi leasingul și abonamentul de vehicule.

Duratele contractelor extrem de flexibile, angajamentele pentru vehicule care ar putea fi la fel de scurte ca o întâlnire de pe Tinder și schimbarea ușoară a vehiculelor vor reprezenta un avantaj pentru consumatori, dar taxele mari de abonament se vor dovedi atenuante.

Prin urmare, pentru ca abonamentul de vehicule să aibă succes, producătorii auto vor trebui să stabilească un model de afaceri care să acopere nu numai nevoile premium ale pieței, ci și să ofere cu succes variante accesibile, sensibile la preț, care pot fi ușor accesibile de către piaţă.

Un alt punct de luat în considerare va fi includerea mașinilor rulate la un preț accesibil, asigurând astfel un mix de flote atât de mașini noi, cât și de ocazie, care să se adreseze întregului spectru de clienți. Pentru furnizorii de leasing, acesta va fi o soluție rapidă și ușoară pentru a monetiza baza mare de active de mașini second hand, în special mașini off-leasing.

Pandemia va face lucrurile personale

Odată cu achiziționarea de mașini compacte mici, cumpărătorii de mașini pentru prima dată vor crește veniturile pe piețe precum China și India. Acest lucru va reflecta tendințele generale, globale, în care consumatorii care se tem de riscurile de infecție vor oferi o mare amploare transportului comun și public în favoarea modurilor de mobilitate personală.

În altă parte, ca în Germania, subvențiile guvernamentale și stimulentele oferite ca parte a pachetelor de recuperare COVID-19 vor oferi un impuls vânzărilor de vehicule electrice și hibride.

Vehiculele electrice își vor obține propriile platforme dedicate

Vehiculele electrice sau EV vor continua să se lanseze în număr mare, propulsate de o combinație de reglementări din ce în ce mai stricte privind emisiile și preferințele consumatorilor în schimbare. Dorind să atragă o parte din uriașa piață adresabilă a vehiculelor electrice, producătorii de automobile vor urmări economii de scară prin construirea de arhitecturi modulare, scalabile și dedicate platformelor vehiculelor electrice.

O bătălie deja electrizantă se va încălzi

Lupta dintre vehiculele electrice cu celule de combustibil FCEV și BEV va deveni mai intensă decât o finală de Grand Slam între Federer și Nadal. Acesta ar putea fi anul în care FCEV-urile încep să avanseze: au o gamă de 3-5 ori mai mare de BEV-uri, se reîncarcă mai repede și sunt cu adevărat curate, deoarece apa compune emisiile de evacuare. Nu sunt singurul care gândește în acest sens.

Producătorii de automobile investesc mai mulți bani în dezvoltarea FCEV, în timp ce guvernele din SUA, Germania, China, Coreea de Sud și Japonia își pun, de asemenea, greutatea în spatele FCEV-urilor.

Un an nou va aduce cu el energie proaspătă. Cu un an dificil în spate, industria auto va căuta în anul 2022 soluția pentru a reveni imediat pe autostrada creșterii.