Mercedes continuă să își dezvolte afacerea din China: ce pregătesc nemții

Mercedes continuă să își dezvolte afacerea din China: ce pregătesc nemții

Mercedes-Benz varsă din ce în ce mai multe resurse în capacitățile sale de cercetare și proiectare din China, pe măsură ce centrul de greutate al noii lumi auto se mută către est.

În încercarea de a crea o „casă departe de casă”, Mercedes își dublează eforturile la bazele sale din Beijing și Shanghai pentru a rămâne înaintea reglementărilor și a tendințelor consumatorilor pe o piață auto care depășește Statele Unite și Germania combinate.

La trei ani de la anunțarea inițială a planurilor de consolidare a prezenței sale în domeniul cercetării și dezvoltării în China, marca va prezenta luna aceasta noul său centru tehnic din Beijing.

Cu 1.000 de ingineri, noul centru tehnologic este de peste trei ori mai mare decât cel deschis de Mercedes în 2014 și primul din afara Germaniei care poate testa „totul”, punându-l mai mult „la egalitate” din punct de vedere tehnic cu sediul de cercetare și dezvoltare mult mai mare de lângă Stuttgart.

De asemenea, germanii au investit semnificativ în modernizarea studioului de design din China și au mutat întreaga echipă de la Beijing la Shanghai, cunoscut ca și capitala designului auto din China.

Mercedes are motive întemeiate să își ridice operațiunile în China

Vânzările sale de mașini în China au crescut anul trecut cu 12% la 774.000, în pofida pandemiei și a depășit celelalte două piețe unde compania activează, Germania și SUA.

Aproximativ 80 la sută din mașinile pe care le-a vândut în China au fost fabricate acolo, de obicei cu o serie de caracteristici și modele destinate exclusiv Chinei, iar Asia în general a reprezentat aproape jumătate din vânzările sale globale în 2021.

Piața auto din China, cea mai mare din lume din 2009, se așteaptă să continue trendul ascendent, cererea urmând să ajungă la 35 de milioane de vehicule până în 2030, față de 25 de milioane în prezent.

Cu toate acestea, Mercedes se află sub presiunea crescândă a startup-urilor locale de mașini electrice, precum Xpeng, Li Auto și Nio și a vehiculelor lor elegante, cu funcții de înaltă tehnologie adaptate consumatorilor chinezi.

De aceea, strategia „a doua casă” a brandului german pentru China se concentrează pe îmbunătățirea designului și tehnologiei sale, pentru a răspunde rapid peisajului în continuă schimbare și pentru a înrădăcina ferm marca Mercedes.

Mercedes a cheltuit 1,1 miliarde de yuani sau 170 de milioane de dolari pentru modernizarea centrului, o mare parte din investiții asigurând că poate face o serie de teste la nivel local.

Centrul are bancuri moderne de testare a șasiului și altele, inclusiv pentru zgomot, vibrații și duritate, precum și baterii și sisteme de propulsie e-drive și are flexibilitatea de a schimba altele noi pe măsură ce tehnologia se dezvoltă, au spus două surse din cadrul companiei.

Citește și: