Elon Musk a făcut anunțul în ceea ce privește cea mai rapidă Tesla: când apare Roadster

de: Andrei Tilimpea
02 09. 2021

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a declarat că noua versiune a Tesla Roadster va fi livrată cel mai devreme în 2023.

Mai exact, el a postat pe Twitter: „2021 a fost anul deficitului lanțului de aprovizionare super nebun, așa că nu ar conta dacă am avea 17 produse noi, deoarece niciunul nu ar fi livrat. Presupunând că 2022 nu este o mega dramă, noul Roadster ar trebui să fie livrat în 2023. ”

Noua versiune a mașinii electrice, de înaltă performanță, trebuia să debuteze în 2020. Compania a dezvăluit pentru prima dată planurile pentru următoarea generație Roadster la sfârșitul anului 2017. Atunci, a avut loc un eveniment de dezvăluire a noului camion, Tesla Semi, care nu a fost nici el lansat până acum.

La acea vreme, compania a spus că următoarea generație Roadster va putea atinge o viteză maximă de cel puțin 400 km/oră. Echipată cu un pachet de baterii de 200 de kilowați care va oferi o autonomie de peste 1000 de km/ încărcare completă și trei motoare electrice care permit Roadsterul-ului să ajungă de la 0 la 100 de km pe oră în mai puțin de 2 secunde.

Musk mai promitea că noua generație Roadster va fi vândută și cu o extra-opțiune – „SpaceX premium”,  care include propulsoare de rachete care ar permite mașinii să plutească mult deasupra solului. El a descris-o ca pe un vehicul de tip „James Bond” într-un episod din „Garajul lui Jay Leno”.

Nici Tesla nu scapă de criza microcipurilor

Tesla nu este singurul dintre producătorii de automobile care se confruntă cu presiunea lanțului de aprovizionare. Alți producători auto, inclusiv Toyota și Ford, au redus volumul de producție pentru a face față deficitului de cipuri.

Musk și alți directori ai companiei au discutat în ultimele trimestre problemele lanțului de aprovizionare și lipsa de piese, subliniind lipsa cipurilor.

La apelul acționarilor din al doilea trimestru, Musk a spus că Tesla a trecut printr-o „mare luptă” pentru a obține suficiente module care să controleze airbagurile și centurile de siguranță. Lipsa acestor module a limitat producția companiei în Fremont, California și Shanghai.

CEO-ul a declarat pe 31 mai că Tesla a crescut prețurile pentru unele dintre vehiculele sale și a eliminat unele piese din acestea, din cauza costului în creștere al pieselor și materiilor prime, totul din cauza problemelor lanțului de aprovizionare.