De ce Xiaomi transformă Pocophone într-o marcă de telefoane ieftine

de: Răzvan Băltărețu
21 01. 2020

Xiaomi s-a remarcat în 2019 cu telefonul Pocophone. Ieftine, cu hardware onorabil, a fost o surpriză. Acum, Pocophone dispare și rămâne Poco. Iar această marcă nouă de telefoane ieftine îți arată nivelul la care a ajuns Xiaomi la început de 2020.

Pocophone a fost un telefon pe care Xiaomi l-a folosit ca să-și atragă un public nou, eventual numeros, care vrea un telefon bun, dar cu preț mic. Pe 17 ianuarie, planul acela a fost dus mai departe când a fost anunțată marca POCO.

„Ce-a început ca un sub-brand Xiaomi a devenit un brand de sine stătător. POCO F1 a fost un telefon incredibil de popular. E timpul să lăsăm POCO să se dezvolte pe cont propriu”, a transmis Manu Kumar Jain, vicepreședinte Xiaomi.

Cu acest anunț, Xiaomi vrea să uiți că a existat vreun Pocophone, iar de-acum înainte există doar Poco. După cum vezi, și primul model a fost redenumit în Poco F1.

Ca o recapitulare, Poco F1 e un telefon cu ecran de aproape 6,2 inci Full HD, 6 sau 8 GB memorie RAM, cel puțin 64 GB spațiu de stocare și o cameră foto de 20 megapixeli. Are USB-C, are și-o baterie de 4.000 mAh, iar acum costă aproape 1.650 lei în versiunea cu 128 GB stocare.

De ce nu mai vrea Xiaomi să vândă Pocophone sub marcă proprie?

Cele mai noi informații despre un nou telefon Poco indică lansarea a cel puțin două telefoane. Un F2 și un F2 Lite cu hardware decent pentru 2020, dar cu accent pe capacitatea bateriei și prețul mic.

Telefoanele ar fi putut fi vândute și sub marca Xiaomi, doar că, din 2019, Xiaomi a arătat că vrea un pic mai mult. Vrea un alt statut în piață. Și a arătat asta cel mai bine cu modelul Mi Mix Alpha. Acesta e un telefon prezentat drept concept, cu un preț de 2.800 dolari și ecran pe toate părțile.

Pocophone a fost o încercare a companiei să vadă dacă poate crea o divizie nouă pentru telefoane ieftine și foarte ieftine. Dat fiind succesul modelului F1, lansarea mărcii Poco a fost inevitabilă. Xiaomi nu-i prima companie care să folosească această strategie și nici nu va fi ultima.

Huawei a creat marca Honor. Telefoanele acesteia din urmă folosesc același hardware, aproximativ același sistem de operare, dar prețul e mai mic și sunt oameni dedicați care să se ocupe de ea.

BBK Electronics controlează Oppo și Vivo. Cea dintâi a creat OnePlus pentru vânzări online. Și, după cum ai văzut, se bucură de succes independent de marca Oppo. Apoi, BBK a creat și Realme, un brand de telefoane ieftine.

Xiaomi, de cealaltă parte, a creat și marca Redmi. Nu a fost atât de separată de compania mare, cum e cazul OnePlus, dar Poco poate fi așa ceva. Pocophone a fost testul care să atragă un public și să poată fi astfel lansate mai multe dispozitive.

În acest context, Xiaomi își construiește un alt tip de reputație. Eventual, prețurile telefoanelor vândute sub marca sa directă vor fi mai mari, dotările mai bune și, din când în când, vom vedea experimente ca Mi Mix Alpha. Black Shark e unul dintre exemple, acum pregătit pentru a treia versiune.

Poco e „un pic” mai mult decât alte telefoane ieftine

În Europa și Statele Unite ale Americii mirajul telefoanelor ieftine s-a mai temperat. Sigur, Honor, HMD Global prin Nokia sau TCL (prin Alcatel și BlackBerry) încă se vând. De asemenea, și Samsung se descurcă bine cu modelele din seria Galaxy A. Încrederea a scăzut însă în telefoanele chinezești ieftine aduse în diverse țări pe canale neoficiale.

Xiaomi și-a creat, în timp, o rețea mai bună de distribuție și-o prezență cât de cât decentă. Nu e la nivelul Huawei, dar se apropie. Astfel, poate gira o marcă de tipul Poco și clienții finali să știe că pot avea încredere. În egală măsură, nu diluează marca principală pe care ar vrea să construiască mai mult.

Încă e o piață imensă pentru telefoanel ieftine – în special în India și alte țări asiatice și est-europene -, dar e bătaie mare și pe dispozitive scumpe. Iar, în ultimii ani, Xiaomi a încercat cumva câte puțin din toate. Excepția a fost Pocophone promovat puternic prin acest nume și care și-a atras fani.

Anul acesta se anunță unul interesant cel puțin din punct de vedere al schimbărilor. Samsung face un pas mare cu seria S20. De la Apple e așteptat cel puțin un iPhone 5G, dar și unul mai ieftin. Huawei încă are de rezolvat problema cu serviciile Google, dar ca hardware, design și preț stă bine. Iar Honor stă foarte bine în piețe nordice și central-sudice din Europa. Unde poate avea succes Poco e în lupta cu branduri ca Realme, Redmi (da, canibalizare, dar banii în aceeași firmă se duc), Doogee sau Alcatel și Nokia.