Rivalul Tesla tocmai ce a fost lansat în Europa. Porsche Taycan e full-electric și costă 150.000 de dolari

de: Răzvan Băltărețu
10 09. 2019

Tesla e compania care, de una singură, a popularizat mașinile electrice sport. Porsche Taycan a fost anunțat și e, deocamdată, cel mai demn rival. Va fi disponibil și în Europa, regiune în care Tesla a întârziat să vină mai curând. Prețul este însă cu siguranță mult mai mare decât al concurenței.

În timp ce Tesla pregătește o venire în România, Porsche lansează mașina electrică la care să visezi. Porsche Taycan costă mult, oferă o putere mare, are motor electric și e, deocamdată, cel mai puternic rival în fața mașinilor lui Elon Musk.

Ce are special Porsche Taycan

Înainte de toate, trebuie să știi că Porsche Taycan va fi disponibil în două versiuni: Turbo și Turbo S. Primul model costă, în Statele Unite ale Americii, 150.900 de dolari. Dar, în Europa, va putea fi cumpărat începând de la 157.000 de euro. Cel de-al doilea model costă aproximativ 190.800 de euro.

Diferența e că oferă o putere extraordinară, chiar și comparativ cu Tesla. Porsche Taycan Turbo are 680 CP, pe când Turbo S are 761 CP. Vor mai fi lansate versiuni mai puțin puternice, implicit și mai ieftine. Prima va fi Taycan Cross Turismo.

Porsche Taycan Turbo S accelerează de la zero la 100 km/h în 2,8 secunde, în timp ce Taycan Turbo face același lucru în 3,2 secunde. Turbo S are o autonomie de până la 412 kilometri, iar Turbo o autonomie de până la 450 de kilometri. Viteza maximă a ambelor modele cu tracţiune integrală este de 260 km/h.

Ca să vezi un pic puterea, Porsche a pregătit și un video: demarare, atins 100 km/h, frânat. Și mașina s-a descurcat de excepție în acel test.

Ce mai oferă deosebit rivalul Tesla

În comparație cu Tesla, Porsche Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului electric de 800 de volţi. Sistemul obişnuit e de 400 de volţi. N-ar trebui să te intereseze valorile decât când afli ce face special, față de Tesla: bateria poate fi reîncărcată folosind curent continuu pentru o autonomie de până la 100 de kilometri

Partea și mai bună e timpul de încărcare: 5% până la 80% în aproape 22,5 minute. Urmează ca Porsche să dezvolte rețeaua care să permită performanța asta.

În interior, mașina e la fel de spectaculoasă. La fel ca Tesla, Porsche Taycan beneficiază de ecrane tactile, doar că nu sub forma unei tablete în consola centrală. Sunt două ecrane tactile cu interfețe create special pentru acest model. Numărul de butoane a fost redus, iar controlul e mai mult digital. Evident că există și sistem de control vocal.

Dacă mai conta asta, Porsche Taycan are și portbagaj. Cel din faţă are o capacitate de 81 de litri. Cel din spate e de 366 de litri de bagaje.