Dacia testată prin România e surpriza promisă de companie în 2018
Când Dacia a împlinit 50 de ani, a promis un model nou. S-a făcut anul de atunci și încă n-a apărut nicio informație oficială. Așa că am adunat tot ce se știe despre mașina asta, ca să știi ce aștepți de la producătorul local anul acesta sau în 2020.
În 2018, marca Dacia a împlinit 50 de ani. A trecut, în jumătate de secol, de la comuniști în democrație, de la stat la privat. Iar avântul din ultimul deceniu încă nu se oprește. La aniversare, Renault a promis încă o mașină, una surpriză. Cum se împlinește anul, și de la lansarea noului Duster au trecut doi, am zis că trebuie trecut în revistă ce se știe.
Dacia misterioasă, deja testată prin România
Dacia a promis o mașină nouă, dar n-a spus și când e gata. Cei mai mulți au presupus că va fi lansată în 2019 și orice estimare e la fel de corectă sau incorectă. Cert e că, la începutul anului, un model nou era deja testat pe drumurile din România. Nu înseamnă mare lucru, poate fi un model nou de Sandero. Apoi, la final de iulie, un alt model a fost remarcat în trafic.
Deja se conturează o imagine de ansamblu asupra acestuia. Dar, dacă vrei să știi cum va arăta, e suficient să te uiți la Renault Arkana. Asta pentru că aceeași imagine pentru teaser a fost folosită de Renault în 2017, într-o prezentare. Atunci era vorba de un coupe SUV pentur Brazilia, China, Coreea de Sud și Rusia. Acel model a fost anunțat în 2018 și e Arkana.
De ce contează că Renault pregătește un model nou, local?
În ultima vreme, se discută pe câteva direcții despre viitorul Dacia: electric, hibrid și modele care să meargă și spre zona premium. Prima problemă e mai spinoasă și e cu UE. În Europa, Renault și, implicit, Dacia au probleme din cauza costurilor conformării standardelor de poluarea înăsprite ale Uniunii Europene. Aceste companii, dar și altele, au la dispoziție până în 2021 ca să se plieze pe normele UE. În caz contrar, se pot aștepta la amenzi.
Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa producătorul local aproximativ 671 milioane de euro. Sau, per unitate, asta ar însemna 1.269 euro. Astfel, un model hibrid e așteptat, cum compania a confirmat deja.
Noul model de la Dacia va fi, cel mai probabil, construit pe platforma CMF de la Renault. Astfel, renunță la B0. CMF presupune că sistemele de siguranță vor fi mai bune – acestea neputând fi integrate la fel de bine pe B0 – și că platforma poate fi folosită pentru mai multe tipuri de autovehicule, inclusiv electrice. Noua mașină ar folosi platforma CMF-B și, odată cu ea, Dacia ar trece într-o nouă perioadă de dezvoltare.