Mașinile de care Dacia are nevoie ca să își rezolve problemele în Europa

Mașinile de care Dacia are nevoie ca să își rezolve problemele în Europa
10:37 14.08.2019

Dacia, fără îndoială, înregistrează vânzări excelente în Europa. Asta nu e problema, ci că nu are nimic pregătit pentru zona mai „verde” a pieței. În acest caz, Renault, compania care controlează marca locală, se găsește în situația în care ar trebui să crească prețul automobilelor sau să livreze și alternative. Două dintre ele ar fi evidente.

În Europa, Renault și, implicit, Dacia au probleme din cauza costurilor conformării standardelor de poluarea înăsprite ale Uniunii Europene. Aceste companii, dar și altele, au la dispoziție până în 2021 ca să se plieze pe normele UE. În caz contrar, se pot aștepta la amenzi.

Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de companie, în speță Renault. Aici intră și modelele Dacia. În medie, datorită tehnologiilor moderne, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa producătorul local aproximativ 671 milioane de euro. Sau, per unitate, asta ar însemna 1.269 euro.

Dacia electrică e prima soluție

Dincolo de Logan, Duster sau Sandero, de la Dacia este așteptată și-o mașină electrică. Prima dată când s-a vorbit public despre asta a fost în 2017. La acea dată, Jean Christophe Kugler, președinte Dacia pe Europa, a spus că, atunci când Dacia va lansa acest model, va rămâne şocant de accesibil.

„Nu vom schimba direcția în care merge brandul. Vom beneficia de pe urma poziției alianței [referitor la Renault – Nissan Alliance] și avem la dispoziție tehnologii care și-au dovedit utilitatea, pe acestea le vom putea folosi pe Dacia. Avem toată această tehnologie [pentru automobile electrice] deja pregătită și disponibilă. Fiind parte din această alianță înseamnă și că atunci când avem nevoie de o tehnologie, o avem. Nu trebuie să negociem”.
Jean Christophe Kugler

Mașina încă nu a fost lansată, dar Renault și-a extins, între timp, linia de autovehicule electrice cu seria ZE. În urmă cu un an, de exemplu, a introdus modelul K-ZE, care ar putea deveni într-o formă sau alta o Dacia electrică. Nici Renault Zoe nu e departe ca sursă de inspirație, mai ales că în Europa a devenit destul de populară datorită prețului. Ultimele modificări ale autoturismului au crescut și autonomia.

În fine, dincolo de ce-au produs și lansat cele două companii, a rămas entuziasmul oamenilor. Dintre aceștia s-a remarcat un francez. Marc Areny a prezentat un proiect de Logan electric în 2014. Atunci, mașina era deja omologată RAR să circule pe străzi. El a folosit ca „material” de bază un Logan din 2005. L-a costat 13.000 de euro și a obținut un autoturism eco.

În 2019, el și-a prezentat alt proiect, ceva mai închegat. Aveny a finisat acel prototip și-a ajuns să dezvolte o afacere în jurul transformării mașinilor clasice într-unele electrice. Mai mult, mașina e alimentată chiar la rezervor, acolo unde până acum băgai benzină sau motorină. În prezent, poate face conversia cu circa 15.000 de euro.

Renault ar pregăti însă, în primă fază, un SUV sau crossover hibrid pentru producătorul local

Conform raportului Bloomberg privind conformarea Renault pentru normele de poluare, compania franceză ar pregăti mai degrabă un SUV sau crossover hibrid pentru Dacia. Ideea e întărită de afirmația unui oficial. „Este greu să ne imaginăm că Dacia va rămâne departe de această tendință”, a spus Olivier Murguet, directorul de vânzări al Renault Group.

Bloomberg susține însă ca Dacia, foarte probabil, va lansa o motorizare hibridă. Asta pentru că Renault nu vrea încă o mașină electrică. Implicit, o Dacia electrică ar face prețul mediu să crească și ar afecta vânzările, acolo unde înregistrează un parcurs foarte bun în ultima perioadă.

În 2019, am tot văzut zvonuri despre testarea unor mașini prin România. Din pozele destul de incerte se poate distinge un design similar Renault Arkana. Acesta a fost prezentat în 2018, iar până în 2020 ar putea ajunge sub marca locală, eventual cu motorizare hibridă.

Fără prea multe informații la acest model, se poate doar specula că în 2020 vom vedea un model nou. Arkana e cea mai bună sursă de inspirație. Vestea și mai bună ar fi dacă mașina va fi cu motorizare hibridă, reducând astfel și costul cu carburantul. Iar prețul, implicit, nu va fi chiar la nivel de Logan.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: