Cum vrea Facebook să-ți administreze banii prin Messenger

de: Daniel Ștefan
08 08. 2018

Facebook vrea să se implice în serviciile bancare online. Messenger va putea deveni astfel o platformă mai mare pentru plăți.

Facebook ar plănui introducerea acestei funcții noi în cadrul Messenger. Adică, pe lângă serviciul de mesagerie obișnuit, ți-ar pune la dispoziție și posibilitatea de a-ți verifica un cont bancar curent. Dar, pentru a fi posibilă funcția, băncile trebuie să furnizeze către Facebook toate datele necesare.

Deocamdată, problema a fost pusă doar în Statele Unite ale Americii, dar deja inițiativa a fost privită cu suspiciuni, atât de către bănci, cât mai ales de către clienți.

Conform CNET, reprezentanți ai Facebook și Messenger ar fi avut niște discuții cu purtători de cuvânt ai unor bănci locale ca Chase, Wells Fargo, Citigroup și US Bancorp. S-ar fi pus problema introducerii în cadrul Messenger a unor funcții bancare speciale, precum notificări în cazul unor fraude financiare sau în privința fluctuațiilor sumei de bani dintr-un cont.

„Foamea” Facebook pentru expansiunea în domenii atât de variate o ademenește până spre comerțul electronic, de care nu este străină. Prin 2015, Facebook adăugase opțiunea de plăți între utilizatori prin intermediul Messenger. De atunci au mai fost introduse și alte metode de plată care au funcționat bine odată cu integrarea serviciul de siguranță online PayPal.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat pentru CNET că se dorește o colaborare între Messenger și bănci doar pentru introducerea unor servicii de tipul customer chat și managementul contului.

Niciuna dintre băncile respective nu a răspuns afirmativ propunerii rețelei sociale, potrivit declarațiilor oferite de către acestea jurnaliștilor de la CNET.

Nici nu e de mirare. Utilizatorii Facebook nu mai au încredere să furnizeze nici măcar date minore, fără să mai discutăm de împărtășirea datelor despre banii și plățile pe care aceștia le fac.

După episodul Cambridge Analytica, ce a zguduit din temelii reputația companiei, cine ar mai avea atâta încredere încât să-și furnizeze date personale atât de sensibile. Dar, nu ține doar de alegerea individuală, ci mai ales de cea a băncilor pe care se gândesc cei de la Facebook să le abordeze.