Celebritățile nu au gusturi rele: Cele mai speciale mașini ale vedetelor

de: Andrei Tilimpea
18 10. 2023

A vedea o supermașină este, pentru mulți oameni, acum mai ușor ca niciodată.

Brandurile preferate de celebrități, cum ar fi Lamborghini, au înregistrat vânzări record în 2022 și, ca urmare, întâlnirea unui Urus sau Huracan în majoritatea orașelor mari este o întâmplare din ce în ce mai frecventă. Cu toate acestea, există încă o mulțime de rarități exotice care sunt mult mai speciale de văzut și care sunt garantat că vor întoarce capetele ori de câte ori fac apariții publice.

Cei mai renumiți colecționari de mașini celebri au una sau chiar mai multe dintre aceste bijuterii uluitoare ascunse în garajele lor, de la mașini clasice emblematice până la modele franceze de dinainte de război.

Aprovizionarea, cumpărarea și apoi întreținerea acestora necesită o sumă considerabilă de timp și bani, ceea ce înseamnă că un colecționar să fie nu numai foarte bogat, ci și un pasionat adevărat.

Shelby Cobra 427 – Lewis Hamilton

Lewis Hamilton este cel mai de succes pilot de Formula 1 din istorie și singurul care a acumulat peste 100 de victorii de-a lungul carierei sale. Acest succes l-a ajutat să strângă o valoare netă de nouă cifre, o parte semnificativă din aceasta fiind atribuită colecției sale de mașini rare și exotice. Printre colecția sa se numără un Mercedes-AMG Project One, un Ferrari 599 SA Aperta și două LaFerrari. Cu toate acestea, Shelby Cobra 427 din 1966 iese în evidență ca deosebit de special chiar și într-o colecție atât de de invidiat.

Citește și Mașinile care ne-au marcat de-a lungul anilor: Cele mai emblematice modele produse vreodată

Într-un interviu pentru The Sunday Times, Hamilton a spus că a dus mașina la Carroll Shelby pentru a-i verifica starea. Shelby a confirmat că este complet original, spunând chiar că este cel mai bine păstrat exemplu pe care l-a văzut de ceva vreme. La doar o lună după ce a inspectat mașina, Shelby a murit, făcând-o foarte probabil ultima Cobra care a fost verificată personal de creatorul său. Hamilton a spus că, din moment ce mașina din 1966 era atât de originală, și-a cumpărat un al doilea model din 1967 pentru condus, deoarece dorea să păstreze modelul ’66 cât mai curat posibil.

Bugatti Centodieci – Cristiano Ronaldo

Colecția de mașini a legendei fotbalului Cristiano Ronaldo este la fel de excepțională ca și abilitățile sale pe teren, dar bijuteria coroanei garajului său trebuie să fie Bugatti Centodieci. Hypercarul unul din zece a venit cu un preț raportat de 9 milioane de dolari și prezintă o serie de îmbunătățiri față de Chironul pe care se bazează. În afară de revizuirea vizuală, Centodieci pierde și din greutatea proprie, în mare parte datorită utilizării liberale a fibrei de carbon. Forța aerodinamică este, de asemenea, crescută datorită aripii spate inspirate de curse, iar motorul quad-turbo W16 obține o creștere a puterii la 1.600 de cai putere.

Citește și Ce poți face cu un Bugatti atunci când nu ai limită de viteză: magnatul care a găsit răspunsul

Rapoartele conform cărora Ronaldo a comandat un Centodieci au apărut pentru prima dată în 2020 și, de atunci, a fost fotografiat conducând-o de mai multe ori.

McLaren F1 – Jay Leno

Colecția de mașini a comedianului și gazda TVJay Leno este foarte bine documentată datorită „Garajului lui Jay Leno”, iar el deține atât de multe pietre prețioase încât este dificil să identifice una. Cu toate acestea, McLaren F1 este cu siguranță un punct culminant, dacă nu altceva, deoarece este una dintre puținele fețe celebre care deține una care nu a fost lovită.

Citește și McLaren Solus GT, combinația dintre fantezie și realitate: ce putere are supermașina

Din fericire, Leno a evitat astfel de accidente, deși, așa cum a demonstrat în recenzia sa asupra mașinii pentru canalul său de YouTube, nu se teme să scoată cât mai multă putere din ea pe drum. Deși este extrem de puțin probabil ca Leno să decidă să vândă mașina, dar dacă ar face asta, s-ar putea aștepta la o rentabilitate sănătoasă a investiției sale inițiale. În 2021, un exemplu curat s-a vândut cu mai mult de 20 de milioane de dolari, iar cu un proprietar atât de renumit, exemplul lui Leno ar putea foarte bine să coste mult mai mult.

Porsche 959 – Bill Gates

Sunt foarte puțini colecționari care pot pretinde că și-au dorit atât de mult o mașină încât au convins guvernul SUA să schimbe legea pentru a pune mâna pe ea. De fapt, există un singur colecționar care îmi vine în minte – Bill Gates.

La sfârșitul anilor 1990, Gates a făcut lobby cu succes pentru introducerea regulilor de prezentare și afișare pentru a-și aduce Porsche 959 în Statele Unite. A comandat mașina nouă la sfârșitul anilor ’80, dar a fost reținută de vamă pentru că nu respecta reglementările americane. După mulți ani în care mașina a stat în limbo, Gates și un grup de alți colecționari au cerut guvernului Clinton să introducă o scutire pentru mașinile considerate speciale într-un fel. 959 s-a calificat pentru scutire și astfel a putut fi adusă în sfârșit în America.

Citește și Lotus vrea să lupte cu Porsche: Cât de puternic este noul Emeya, cât costă

Ferrari LaFerrari Aperta – Gordon Ramsay

Când Gordon Ramsay nu este ocupat să conducă lanțul său de restaurante cu mai multe stele Michelin, el este un pasionat colecționar Ferrari, cu câteva modele speciale în valoare de milioane de dolari în garaj. Una dintre cele mai valoroase mașini ale sale este LaFerrari Aperta, pe care a dezvăluit-o neoficial pe „Top Gear” după ce și-a arătat cheia proaspăt achiziționată. Versiunea spider a LaFerrari a fost produsă în număr chiar mai mic decât coupe-ul, și doar clienții de elită ai Ferrari au avut șansa de a cumpăra unul.

Citește și Modelele Ferrari care nu au ajuns niciodată pe șosele: Mașini scoase din filmele SF

Ramsay a fost văzut de atunci conducând mașina în centrul Londrei, având o plăcuță de înmatriculare personalizată cu inițialele sale. Cu toate acestea, se pare că Ramsay se mulțumește în cea mai mare parte să păstreze modelul ca o „regină” în garaj. Alături de LaFerrari Aperta, Ramsay deține și un Monza SP2 și un F12TDF.

Bugatti Type 57 SC Atlantic – Ralph Lauren

Cea mai scumpă mașină din colecția lui Ralph Lauren este Bugatti Type 57 SC Atlantic, care este doar unul dintre cele patru exemple realizate vreodată. Dintre cele patru, doar două au supraviețuit în cea mai mare parte în stare originală – unul a fost distrus într-o coliziune și ulterior reconstruit, iar altul, cunoscut sub numele de La Voiture Noire, a fost pierdut în mod misterios în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și nu a mai fost văzut de atunci.

Citește și Bugatti Mistral, un ultim omagiu motorului W-16: când va fi lansat

Atlanticul pe care îl deține acum Lauren a fost vândut inițial unui om de afaceri britanic și, în cele din urmă, a ajuns în colecția președintelui JCB, Sir Anthony Bamford. Magnatul modei a cumpărat-o înapoi în 1988 pentru o sumă nedezvăluită și de atunci a rămas în proprietatea sa.

A pune o valoare exactă pentru Bugatti este aproape imposibil, deoarece este atât de unic, dar s-a speculat anterior că La Voiture Noire ar putea valora până la 100 de milioane de dolari. Este departe de a fi singura mașină ultra-valoroasă din colecția lui Lauren – printre alte pietre prețioase, el deține un Ferrari 250 GTO, Jaguar XKSS și un Ferrari 275 GTB Spyder.

Mercedes-Benz 600 Grosser – Jeremy Clarkson

De-a lungul a peste 30 de ani petrecuți revizuind mașini, Jeremy Clarkson a condus mai multe mașini decât și-ar putea aminti vreodată. Cu toate acestea, colecția sa de mașini este relativ subțire: The Sunday Times, pentru care scrie Clarkson, listează doar patru mașini în garaj. Dintre aceste mașini, cea mai unică din grup este Mercedes-Benz 600 Grosser, o limuzină ultra lux care a fost o favorită a liderilor mondiali și a celebrităților de-a lungul timpului.

Citește și Probleme pentru Mercedes: Modelul pe care îl recheamă în service

Producția modelului 600 a început în 1963 și a continuat până la începutul anilor ’80. Mașina a prezentat o serie de inovații inginerești, inclusiv utilizarea pe scară largă a sistemului hidraulic pentru lucruri precum reglarea scaunului și geamurile. Fiecare a fost construit în întregime manual, iar Mercedes susține că a fost nevoie de 50 de zile pentru a crea o singură mașină. Multe sisteme unice din 600 îl fac atât complicat, cât și foarte costisitor de întreținut, dar foarte puține mașini, chiar și astăzi, îl pot egala pentru măreția totală.

Porsche 356/2 Gmünd – Jerry Seinfeld

De-a lungul emisiunii sale, „Comedians in Cars Getting Coffee”, Jerry Seinfeld a arătat o mulțime de mașini unice, dar un episod din 2015 în care își prezintă Porsche-ul 356/2 Gmünd personal a dovedit de ce este una dintre achizițiile sale cele mai uluitoare. Episodul îl prezintă pe Jay Leno, dar vedeta spectacolului a fost Porsche-ul clasic original al lui Seinfeld.

Citește și Porsche a dezvăluit un concept îndrăzneț: ce este Mission X

A fost construit în 1949 și este șasiul numărul 40 al modelului original, fiind construit manual de echipa lui Ferry Porsche la fabrica originală a producătorului auto din Gmünd, Austria. A fost prima mașină de producție a Porsche sub propriul său nume, iar astăzi găsirea unui exemplar original este o sarcină extrem de dificilă, cât și foarte costisitoare. Cu toate acestea, pasionatul de Porsche, Seinfeld, a avut atât timpul, cât și resursele pe care să le dedice pentru a găsi unul – deși să găsești timp pentru a-l conduce efectiv este o chestiune diferită, deoarece comedianul are una dintre cele mai mari colecții Porsche din lume.

Bugatti Chiron Hermès – Manny Khoshbin

Bugatti Chiron este deja o mașină extrem de exclusivistă, dar antreprenorul Manny Khoshbin a decis că nu este suficient de exclusivist și a cerut casei de modă Hermès să-i dea Chironului o schimbare de lux. Mașina rezultată este, fără îndoială, una dintre cele mai bune Chiron-uri de pe șosea, cu vopseaua albă cretă Hermès și țesăturile semnăturii mărcii care împodobesc interiorul. Nu este prima mașină personalizată de Hermès pe care o deține Khoshbin.

Citește și Bugatti ține la tradiție: când va lansa un model electric

Se pare că a durat trei ani pentru a proiecta și a construi mașina, cu o serie de referințe inteligente la marca care a proiectat-o. Grila frontală, de exemplu, prezintă un model repetat de simboluri H, în timp ce țesătura cu imprimeu de cai Hermès este prezentă în interior. Chironul lui Khoshbin face în mod regulat apariții pe canalul său de YouTube, unde își documentează colecția de mașini de invidiat și oferă o perspectivă asupra timpului și banilor necesari pentru întreținerea flotei sale.

Rolls-Royce Wraith – Justin Bieber

În timp ce celelalte mașini de aici au fost uluitoare din cauza design-ului lor uimitor, rarității sau istoriei, terminăm cu ceva care este uluitor dintr-un motiv cu totul diferit.

Justin Bieber este bine cunoscut pentru că își personalizează mașinile, de la primele sale zile de colecționare, de când a modificat un Smart Fortwo într-o așa-numită mașină Swag, până la cele mai recente eforturi. De-a lungul anilor, West Coast Customs a rămas magazinul său preferat pentru modificări, iar faimosul service este responsabil pentru una dintre cele mai recente creații ale sale , un Rolls-Royce Wraith recarropat.

Citește și Rolls Royce a anunțat o politică ciudată: ce se întâmplă dacă vinzi modelul Spectre

A fost creat la cererea lui Bieber, după ce cântărețul a văzut conceptul 103EX al Rolls-Royce și și-a dorit o mașină similară. Se pare că a fost nevoie de trei ani pentru a proiecta și a construi noul model, iar West Coast Customs fabrică în interior tot kit-ul unic.