11 sept. 2023 | 14:25

Lotus vrea să lupte cu Porsche: Cât de puternic este noul Emeya, cât costă

ACTUALITATE
Lotus vrea să lupte cu Porsche: Cât de puternic este noul Emeya, cât costă

Producătorul auto spune că versiunea de top a vehiculului său emblematic se va potrivi cu timpul de sprint de la 0 la 100 km/h al Porsche Taycan.

Noul Lotus Emeya este „una dintre cele mai rapide mașini electrice GT din lume”, a declarat producătorul auto în timpul prezentării sale de joi.

Sedanul mare este al doilea Lotus complet electric după SUV-ul Eletre care va fi lansat ca parte a așa-numitei game Lifestyle. Sedanul va construi mașina alături de Eletre la fabrica mamă Geely din Wuhan, China.

Lotus descrie Emeya ca fiind mașina sa emblematică, spunând că va sta deasupra lui Eletre.

Lotus a spus că Emeya de vârf, de 905 CP, cu două motoare electrice, va accelera de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde. Performanța se potrivește cu Porsche Taycan Turbo S. De asemenea, pune Emeya aproape de Tesla Model S Plaid, despre care producătorul de vehicule electrice din SUA susține că poate atinge această viteză în 2 secunde.

Mașina poartă același limbaj de design ca și modelul Eletre, cu un front agresiv inspirat de mașini sport, care încorporează elemente aerodinamice pentru a crește eficiența și a îmbunătăți răcirea transmisiei electrice. O grilă frontală activă poate regla fluxul de aer după cum este necesar.

Se spune că mașina are un centru de greutate scăzut, care ajută la „stabilirea unui nou standard în segmentul GT pentru excelență în conducere și manevrabilitate”, a spus Lotus într-un comunicat.

Un spoiler spate mare se desfășoară automat pentru a oferi forță de apăsare de 215 kg la viteză mare, a spus compania.

emeya interior

Concurență pentru Taycan

Mașina se poate încărca la viteze de până la 350 de kilowați, ceea ce înseamnă că poate adăuga o autonomie de 150 km în aproximativ cinci minute, a spus compania.

Nu au fost date date privind autonomia sau dimensiunea bateriei, dar compania a spus că autonomia este similară cu cea a lui Eletre, care dispune de o baterie de 100 de kilowați-oră care oferă o autonomie de 600 km.

De asemenea, se așteaptă ca Emeya să preia arhitectura electrică de 800 de volți a lui Eletre, care permite încărcare mai rapidă.

Emeya are un sistem de suspensie pneumatică controlat electronic, care poate regla automat sedanul pentru a ușura călătoria.

În interiorul mașinii există un ecran mare de infotainment cu informații suplimentare proiectate prin intermediul unui afișaj head-up cu realitate augmentată de 55 de inchi.

Lotus a spus că acest lucru va oferi informații rutiere în timp real cu date de navigație și sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS), precum și afișarea semnalelor de direcție, avertismente de obstacol, părăsirea benzii, alerte de coliziune frontală și monitorizare a unghiului mort.

Mașina prezentată avea patru locuri în total, cu două locuri individuale în spate, mai degrabă decât un banchet. Producția mașinii va începe în 2024, a spus Lotus, adăugând că prețurile vor fi dezvăluite în acea perioadă.

Sedanul este de așteptat să aibă un preț apropiat de cel al lui Eletre, care începe de la 95.990 de euro în Germania. Taycan Turbo S începe de la 197.740 de euro în Germania.