McLaren Solus GT, combinația dintre fantezie și realitate: ce putere are supermașina

McLaren Solus GT, combinația dintre fantezie și realitate: ce putere are supermașina

McLaren Solus GT a debutat la Săptămâna Auto Monterey din California.

Producția de 25 de vehicule este pre-vândută, iar livrările încep anul viitor. McLaren nu a dezvăluit prețurile, dar o sursă a estimat-o între 3 și 4 milioane de dolari.

Solus GT cu un singur loc aduce la viață un concept futurist McLaren prezentat în jocul video Gran Turismo Sport.

„Proiectat fără restricții din reglementările rutiere sau ale curselor, dar cu întregul spectru de experiență McLaren pentru a-l aduce în realitate, Solus GT reprezintă spiritul nostru de pionier”, a declarat Michael Leiters, directorul general al McLaren Automotive, recent creat, într-o declarație.

Compania a spus că Solus GT este capabil să realizeze cei mai rapizi timpi pe tur dintre orice McLaren în afara curselor cu un singur loc și oferă o experiență de condus asemănătoare Formulei 1.

Un motor V-10 de 5,2 litri cu aspirație naturală oferă mai mult de 840 CP.

Cântărind aproximativ o tonă, Solus GT poate accelera de la 0 la 100 în 2,5 secunde și poate atinge o viteză maximă de peste 320 km/oră.

Designul suspensiei inspirat de F1 încorporează arcuri pentru înălțimea de rulare și un sistem de arc de ridicare și amortizor pentru a oferi rigiditate la viteză mare prin limitarea mișcării pe verticală.

Proiectat pentru viteză

McLaren a proiectat Solus GT pentru a fi ușor și eficient din punct de vedere aerodinamic.

Motorul este integrat în șasiu – o premieră pentru o mașină de serie McLaren. Obișnuit în construcția mașinilor de curse, acest lucru reduce greutatea prin eliminarea nevoii de structuri suplimentare de șasiu sau subcadre în spatele monococului din fibră de carbon.

Mașina are o admisie inspirată de sport cu motor deasupra carlingului, care alimentează aer rece în motor.

Componentele din titan imprimate 3D pentru structura de protecție a cockpitului cu halo și cercul de rulare reduce greutatea suplimentară.

Roțile sunt învăluite în poduri aerodinamice și amplasate de brațe de suspensie. Un splitter frontal mare alimentează aer în tunelurile cu efect de sol înainte de a ieși din mașină printr-un difuzor complet.

Seria de producție de 25 de unități este pre-vândută. Livrările încep anul viitor.