Tesla și Panasonic vor să inoveze: proiectul care va schimba industria auto

de: Andrei Tilimpea
13 04. 2022

Tesla lucrează cu furnizori, inclusiv partenerul Panasonic, la o celulă de baterie cilindrică mai mare pentru a crește eficiența și a reduce costurile.

În timp ce multe startup-uri și producători de baterii consacrați lucrează la o tehnologie revoluționară a celulelor care ar îmbunătăți radical autonomia vehiculelor electrice, reducând în același timp costurile, Tesla și partenerul Panasonic avansează cu un pas evolutiv care ar putea aduce îmbunătățiri semnificative aproape imediat.

Noul format de baterie Tesla 4680 urmează tradiția companiei de a utiliza celule cilindrice de la producători de pe piața de masă, cum ar fi Panasonic. Dar 4680 este diferit, deoarece are un volum de peste cinci ori mai mare decât celula așa-numită 2170 folosită în majoritatea Tesla, precum și modificări structurale pentru a îmbunătăți costul pe kilowatt-oră.

Numele 4680 vine de la dimensiunea sa. Celula are 46 de milimetri lățime pe 80 de milimetri înălțime, cu o putere de șase ori mai mare în comparație cu 2170 de celule, a spus Tesla. Când este pus într-un pachet de baterii, acesta va permite un câștig de 16 la sută.

Poate și mai important în mediul inflaționist actual, Tesla promite o gamă mai mare la un cost mult redus.

În timpul evenimentului companiei de Ziua Bateriei din septembrie 2020, directorii au spus că este posibilă o reducere de 56% a costurilor pe kilowatt-oră cu 4680 la producție în volum.

O adevărată afacere

Spre deosebire de unele dintre promisiunile Tesla, cum ar fi software-ul pentru auto-conducere și pickup-ul Cybertruck, celulele 4680 sunt reale și în producție limitată, potrivit companiei.

CEO-ul Elon Musk a declarat într-o convorbire privind veniturile din ianuarie că 4680 de celule produse de linia pilot de baterii a producătorului de vehicule electrice din California sunt folosite în unele vehicule Model Y fabricate la noua sa fabrică din Texas, care a fost deschisă săptămâna trecută.

Drew Baglino, vicepreședinte senior al grupului motopropulsor și ingineriei energetice, a declarat la apel că Tesla va crește producția de 4680 de celule în acest an și anul viitor, în timp ce se angajează cu furnizorii importanți pentru producția externă de 4680 pentru a satisface cererea.

„Construim 4680 de pachete structurale în fiecare zi, care sunt asamblate în vehicule în Texas”, a spus Baglino. Furnizorii, a spus el, „văd lucrurile așa cum îl privim noi, ca o modalitate de a genera eficiență fundamentală a costurilor în producție”.

Tesla a declarat în februarie că a fabricat 1 milion din cele 4680 de celule de când a început producția pe linia pilot.

Alți jucători

Tesla nu este singura care adoptă formatul 4680. Panasonic a spus că va produce 4680 de celule pentru Tesla la o fabrică din Japonia. Radiodifuzorul japonez NHK a raportat în martie că Panasonic caută, de asemenea, teren în SUA pentru a construi o fabrică de baterii în apropierea fabricii Tesla din Texas.

În plus, unii producători chinezi de baterii au spus că vor produce 4680 de celule cu propriile lor chimie și inovații de producție pentru clienții producătorilor de automobile.

În timp ce celulele 4680 pe bază de nichel de la Tesla sunt probabil să își găsească drumul în camionul Cybertruck și Semi, având în vedere densitatea lor energetică, producătorul auto își intensifică și utilizarea celulelor mai ieftine cu litiu-fier-fosfat de la producătorii chinezi de baterii precum CATL.

Directorii Tesla au spus că celulele litiu-fier sunt mai potrivite în cazurile de utilizare care necesită o densitate de energie mai mică, cum ar fi vehiculele cu gamă standard.

„La întrebarea despre „ar trebui să fie totul 4680”, nu trebuie să fie”, a spus Baglino la apelul pentru veniturile din ianuarie. „Și în cele din urmă, este vorba despre competitivitatea costurilor, scalabilitate și producție.”