Skoda prezintă noi detalii despre Vision 7s: ce modele urmează să lanseze

de: Andrei Tilimpea
31 08. 2022

Conceptul crossover cu șapte locuri își propune să facă funcționarea unei mașini de familie electrice moderne mai simplă și mai relaxantă.

Conceptul Skoda Vision 7S prezintă cea mai mare dintre cele trei mașini electrice pe care marca intenționează să o lanseze până în 2026.

Crossover-ul cu șapte locuri prezintă un limbaj de design proaspăt și o nouă identitate de marcă despre care Skoda spune că o va ajuta mai bine să-l diferențieze de rivali și de alte mărci ale Grupului Volkswagen.

Skoda a declarat că va investi încă 5,6 miliarde de euro în mobilitate electrică și 700 de milioane de euro în digitalizare în următorii cinci ani.

„Accelerăm semnificativ campania noastră electronică”, a spus CEO Klaus Zellmer.

Vision 7S prezintă un model Skoda complet nou, care va completa partea superioară a portofoliului de produse al mărcii, a spus el.

Celelalte două noi modele electrice cu baterie ale Skoda vor fi o mașină mică și un crossover compact nou, a adăugat Zellmer.

Pe lângă vehiculele electrice, Skoda va dezvălui anul viitor o nouă generație de mașini Superb de dimensiuni medii și un SUV de dimensiuni medii Kodiaq, a spus marca.

Skoda a spus că Vision 7S are un nou limbaj de design „robust”, pe care marca îl va implementa pe toate noile sale vehicule în următorii ani.

Conceptul arată, de asemenea, modul în care Skoda urmărește să simplifice și mai relaxantă funcționarea unei mașini electrice moderne de familie, prin adăugarea de comenzi de feedback haptic și a unui scaun pentru bebeluși încorporat cu orientare inversă, cu o cameră video pe ecranul principal de infotainment.

„Am perfecționat soluții dovedite în timp și am deschis noi drumuri”, a declarat Oliver Stefani, șeful de design Skoda.

Detalii tehnice

Vision 7S este construit pe aceeași platformă complet electrică VW Group MEB care stă la baza SUV-ului complet electric Enyaq IV al mărcii cehe și SUV-ului ID4 al mărcii VW.

O baterie de 89 de kilowați-oră oferă o autonomie de peste 600 km, a spus Skoda.

Vision 7S primește o mare parte din conținut pentru ecranul rotativ al tabloului de bord de 14,6 inchi de pe smartphone-ul șoferului. Acest lucru și concentrarea Skoda pe îmbunătățirea gradului de utilizare a ecranului este o reamintire a faptului că actualul software intern al Grupului VW a fost criticat pentru navigarea slabă a utilizatorilor și erorile frecvente.

Smartphone-ul este ținut pe consola centrală cu magneți și poate fi folosit ca trackpad la distanță pentru sistemul de infotainment.

Sub ecran sunt trei comenzi rotative mari; cele două cadrane exterioare sunt dedicate climatizării, în timp ce cea din mijloc poate controla și conținutul ecranului. Poate fi folosit pentru a mări și micșora hartă și pentru a parcurge liste.

„Totul a fost conceput cu scopul de a simplifica experiența utilizatorului”, a spus Skoda.

Designul exterior al lui Vision 7S, cu linia sa înaltă a ferestrelor „combină robustețea, funcționalitatea și autenticitatea”, a spus Skoda.

Partea frontală a conceptului reproșează aspectul actual al Skoda, cu o grilă superioară așezată deasupra unui rând de orificii verticale care sugerează nervurile văzute în grila mașinilor actuale.

O bandă luminoasă deasupra grilei leagă farurile care formează o imagine luminoasă în formă de T. Forma de T se repetă în farurile din spate. Noul „Tech-Deck Face” este mai lat și mai plat decât aspectul actual al front-end al Skoda.

Barele de protecție, ornamentele pentru pasajele roții și benzile inferioare ale caroseriei sunt fabricate din anvelope reciclate care contrastează cu vopseaua caroseriei cu finisaj mat și adaugă aspectului robust al conceptului. Podeaua interiorului este, de asemenea, realizată din același material.

Interiorul

Interiorul poate fi configurat în două moduri: Conducere și Relaxare.

„Driving” rotește ecranul pe verticală pentru a plasa comenzile la îndemâna șoferului. Informațiile pot fi apoi „stivuite” pe ecran pentru un acces mai bun.

Modul „Relaxare” este destinat atunci când mașina este oprită, de exemplu în timpul încărcării, și înclină două scaune din față și le rotește spre interior, spre ecran. Acest lucru oferă, de asemenea, pasagerilor din spate o vedere mai bună a ecranului, care poate fi apoi folosit pentru a reda filme prin intermediul unui smartphone.

Ecranul poate fi controlat și prin intermediul smartphone-ului.

Suprafețele interactive cu lumini colorate strălucind prin țesătură sunt integrate în panourile ușilor. De exemplu, lumina albastră sau roșie vizualizează schimbările de temperatură a aerului condiționat. Pasagerii pot scrie și pe material cu degetul, pentru a lăsa note scurte sau pentru copii să creeze mici desene.

Skoda spune că poziția scaunului pentru bebeluși cu fața inversă pe consola centrală este cel mai sigur loc din mașină. O cameră opțională este antrenată pe copil pentru a permite ocupanților scaunelor din față să-l monitorizeze în mișcare.

„Interiorul oferă o privire asupra viitorului mobilității individuale”, a declarat Johannes Neft, șeful departamentului de dezvoltare tehnică al Skoda.