Criza financiară se simte la LIDL, Kaufland, Mega, Carrefour: cine confundă cumpărătorii săraci și precauți cu ”zgârciți”
Alimentată de inflația accelerată de pe bătrânul continent, criza financiară începe să-și facă simțite efectele în toate supermarketurile, atât în ceea ce privește prețurile la produse, cât și vizavi de conținutul coșurilor de cumpărături. Nu contează dacă ești fan Lidl, Kaufland, Carrefour sau Mega, nici măcar nu contează dacă stai în România.
Autorități financiare importante au publicat o serie de avertismente legate de iminenta criza economică și au atras atenția asupra faptului că valul actual inflaționist nu se va pondera prea curând. În această situație, consumatorii francezi par să fie primii care au au îmbrățișat cu două mâini ideea de a face economie la alimente, când merg la cumpărături. Conform datelor agregate de Carrefour Franța, oamenii au început să renunțe la pește și mâncare organică, în favoarea cărnurilor mai ieftine.
Oamenii au început să facă economie la Carrefour, Lidl, Mega, Kaufland
Alexandre Bompard este șeful celui mai mare retailer european, Carrefour. Din această poziție, a observat mai multe trenduri legate de obiceiurile de achiziție ale cumpărătorilor, începând cu cei din Franța. Oficialul a explicat că, la momentul de față, estimările economiștilor legate de apogeul inflației contează mai puțin, important este că până și avertismentele au fost suficiente pentru a crea o abordare mai austeră a consumatorilor în ceea ce privește cumpărăturile.
„Fac alegeri în favoarea celor mai scăzute preţuri, nu cumpără vită ci cea mai ieftină carne de porc, nu cumpără peşte sau mâncarea organică. Acest fenomen este actual, este profund şi s-a extins în ultimele săptămâni”, a declarat Bompard la o masă rotundă cu Medef, cea mai mare federaţie patronală din Franţa.
Carrefour, Auchan, Lidl, Kaufland, Mega Image și ceilalți giganți din industria alimentară, în ultimele luni, au încercat să se adapteze situației din piață și au început să înghețe prețurile la o serie de produse de bază, folosite zilnic. Din păcate, această practică este pe perioadă limitată, ”oferta” încheindu-se chiar înainte de finele acestui an, de multe ori.