Apple și Google, investigate din cauza urmăririi mobile: informațiile ar putea fi folosite împotriva persoanelor care solicită avort

de: Ozana Mazilu
27 06. 2022

Un grup de senatori democrați îndeamnă Comisia Federală pentru Comerț să investigheze Apple și Google cu privire la colectarea lor de informații despre utilizatorii de telefonie mobilă.

Într-o scrisoare adresată președintelui FTC, Lina Khan, parlamentarii — senatorii Ron Wyden, Elizabeth Warren, Cory A. Booker și Sara Jacobs — îi acuză pe giganții tehnologiei că „se implică în practici neloiale și înșelătoare, permițând colectarea și vânzarea a sute de milioane de date personale ale utilizatorilor de telefoane mobile”. Ei au adăugat că companiile „au facilitat aceste practici dăunătoare prin construirea de ID-uri de urmărire specifice publicității în sistemele lor de operare mobile”.

Senatorii au menționat în mod special în scrisoarea lor modul în care persoanele care solicită avort vor deveni deosebit de vulnerabile dacă datele lor, în special informațiile despre locația lor, sunt colectate și partajate. Ei au scris scrisoarea cu puțin timp înainte ca Curtea Supremă să anuleze oficial Roe v. Wade, făcând avortul imediat ilegal în anumite statele. Ei au explicat că brokerii de date vând deja informații despre locația persoanelor care vor avort. Senatorii au subliniat, de asemenea, că aceste informații pot fi utilizate acum de cetățenii stimulați de legile „vânătorilor de recompense” care vizează persoanele care doresc să avorteze.

Apple și Google, investigate

Android și Google au fost construite cu identificatori de urmărire care sunt utilizați în scopuri publicitare. În timp ce identificatorii ar trebui să fie anonimi, senatorii au spus că brokerii de date vând baze de date care le leagă la numele consumatorilor, adresele de e-mail și numerele de telefon. Apple a lansat o actualizare pentru iOS anul trecut pentru a implementa măsuri mai stricte de urmărire a confidențialității aplicațiilor, solicitând aplicațiilor să ceară permisiunea înainte de a colecta codul unic al dispozitivului de identificare.

Google, de asemenea, încă activează în mod implicit acel identificator de urmărire. Compania a introdus anterior funcții pentru a face mai dificilă urmărirea utilizatorilor în aplicații, iar recent a promis să perfecționeze Privacy Sandbox pe Android, „cu scopul de a introduce noi soluții de publicitate mai private”. Gigantul tehnologic a declarat pentru Ars Technica: „Google nu vinde niciodată date despre utilizatori, iar Google Play interzice strict vânzarea datelor utilizatorilor de către dezvoltatori. Orice afirmație conform căreia ID-ul publicitar a fost creat pentru a facilita vânzarea datelor este, pur și simplu, falsă”.

În ciuda soluțiilor pe care companiile le-au introdus, parlamentarii au spus că au provocat deja un rău. Ei cer acum FTC să analizeze rolul pe care l-au jucat Apple și Google în „transformarea publicității online într-un sistem intens de supraveghere care stimulează și facilitează colectarea fără restricții și vânzarea constantă a datelor personale ale americanilor”.