Apple Music crește încet, dar sigur: a depășit încă o „piatră de hotar”, pe cine a întrecut

de: Iulia Kelt
04 10. 2022

Apple Music tocmai a mai trecut de o piatră de hotar, chiar dacă oarecum simbolică. Apple a dezvăluit că serviciul de streaming audio are acum 100 de milioane de melodii, ceea ce nu este deloc puțin, trebuie să recunoaștem.

Aceasta este o extindere semnificativă față de cele 30 de milioane de melodii, pe care Apple Music le avea în iunie 2015, la lansare. În mare, asta înseamnă că, de acum, ai mai multe șanse să găsești muzica care îți place aici, dacă ai un absonament. De asemenea, compania spune că are obiceiul să adauge aproximativ 20.000 de piese noi în rețea, în fiecare zi.

Apple Music ar putea avea un avantaj în fața concurenței

Faptul că a bifat 100 de milioane ar putea oferi Apple Music un avantaj față de rivali. Spre exemplu, Spotify susține că are „peste 80 de milioane de piese”, dar aceste cifre se pot schimba oricând, desigur. În mod evident, Spotify, dar și alți operatori din această nișă, ar putea să vadă noile cifre de la Apple Music ca pe o provocare și să marjeze, zilele acestea.

Întrebarea, desigur, este dacă acest avantaj este sau nu suficient pentru a-i determina pe utilizatori să renunțe la obișnuință și să treacă la Apple Music.

Mai mult, nu este clar câte melodii sunt publicate în mod exclusiv pe Apple Music – un amănunt care s-ar putea să conteze, atunci când utilizatorii aleg să migreze.

Evident, rămâne de văzut ce se va întâmpla, de acum încolo, cu Apple Music și, mai ales, dacă va reuși să depășească Spotify și la numărul de abonați – un lucru greu de realizat, dar niciodată imposibil. Trebuie, totuși, ținut cont de faptul că, așa cum menționam anterior, în cazul utilizatorilor, obișnuința poate fi un factor important, chiar esențial. Cu alte cuvinte, la fel cum Netflix încă rezistă pe piață, în ciuda multelor probleme pe care le-a avut recent, așa se poate întâmpla și cu Spotify.