Aplicația ”gratuită” TikTok câștigă o avere de la utilizatori: mai profitabilă decât orice joc

de: Ozana Mazilu
14 04. 2022

TikTok are foarte mulți utilizatori, iar numărul acestora continuă să crească. Am scris aici de ce este o amenințare pentru Meta.

Utilizatorii TikTok nu sunt deloc zgârciți când vine vorba de recompensarea creatorilor de conținut. Conform unei măsurători făcute de Data.ai (fostă AppAnnie), în primul trimestru al acestui an utilizatorii TikTok au cheltuit în cadrul aplicației în jur de 847 de milioane de dolari. Această cifra reprezintă un record pentru platforma socială chineză, dar este și mai mult decât atât. Este, de fapt, un record: mai mult decât a atras vreodată prin microtranzacții orice aplicație mobilă.

TikTok, foarte populară

Ca referință, comparativ de aceeași perioadă a anului trecut, utilizatorii platformei de socializare au cheltuit în cadrul aplicației cu 184% mai mult. Acest lucru denotă că încă există loc suficient de creștere. Analiștii se întreabă acum dacă creșterea vine doar din cauza războiului sau va continua și după terminarea acestuia. La finalul lui martie, numărul utilizatorilor activi lunar pe rețeaua de socializare era estimat la 1,6 miliarde.

De curând, TikTok a crescut din nou durata maximă a videoclipurilor de pe platformă, de această dată de la trei la zece minute.

„Astăzi, suntem încântați să începem să lansăm capacitatea de a încărca videoclipuri de până la zece minute, ceea ce sperăm că va dezlănțui și mai multe posibilități creative pentru creatorii noștri din întreaga lume”, a declarat un purtător de cuvânt TikTok pentru Engadget.

Serviciul a testat limita de timp mai lungă a videoclipurilor în ultimele luni. TikTok a mărit durata maximă a videoclipului de la 60 de secunde la trei minute, în iulie anul trecut.

Limita de timp crescută ar putea face din TikTok un concurent mai mare pentru YouTube (care l-a contracarat pe TikTok cu o funcție concurentă numită Shorts). Această actualizare ar trebui să ajute creatorii care se concentrează pe tutoriale de machiaj, gătit și alte tipuri de conținut care pot funcționează mai bine într-un format mai lung.