Anunțul LIDL pentru toți clienții: cum a făcut concurență Kaufland, ce a câștigat, cât

de: Mădălina Bahrim
31 05. 2022

Oficial, gigantul Lidl este cel mai mare retailer de pe piața de profil din țara noastră. Compania se bucură de o cotă de piață semnificativă, are cifre de afaceri tot mai mari și efectiv și-a zdrobit concurența.

Cele mai recente rapoarte financiare ale celor de la Lidl indică faptul că românii noștri apreciază lanțul de magazine și fac masiv cumpărături de aici. Concret, afacerile retailului au ajuns, în 2021, la aproape 14,9 miliarde de lei în țara noastră, ceea ce marchează o creștere cu cca. 14% față de anul anterior.

Criza sanitară n-a fost un obstacol, ci o mare șansă pentru Lidl. A făcut tot mai mulți bani!

În primul an al crizei sanitare, compania a înregistrat o creștere cu 24% a afacerilor sale pe meleagurile noastre, respectiv 12,9 miliarde de lei. Această creștere explozivă a propulsat Lidl în fruntea celor mai puternici retaileri din România, Kaufland, care in 2019 ocupa primul loc, a fost detronat în 2020 de Lidl.

„Lidl a intrat pe piața locală în 2011, iar de atunci businesss-ul său a crescut constant, cele mai mari creșteri fiind consemnate în ultimii doi ani. În ceea ce privește profitabilitatea companiei, după 6 ani de creștere constantă, în 2021 Lidl a înregistrat un profit net mai mic cu 2,5%, de la 756,4 milioane de lei în 2020 (aprox.153 milioane de euro), la 737,4 milioane de lei anul trecut. Doar într-un singur an Lidl a mai înregistrat o scădere a profitului net. În 2014, retailerul a raportat un profit net mai mic cu circa 50% față de anul precedent, puțin peste 60 de milioane de lei, de la 121,3 milioane de lei în 2013”, conform unei analize Profit.ro.

2021 a fost un an în care compania a apăsat puternic pedala de accelerație a dezvoltării. A atins un număr record de angajați, aproximativ 9.100 si a reușit să-și extindă rețeaua la nivel național cu nu mai puțin de 33 de magazine noi. Compania se poate mandri acum, la nivelul intregii tari, cu un portofoliu impresionant de peste 300 de unitati deschise.

„La cei 10 ani de activitate pe plan local, Lidl România înseamnă o echipă de aproape 10.000 de angajați la nivel național.”, anunța compania în luna octombrie, într-un comunicat.

De asemenea, în 2021 bugetul de investiții a fost mai mare, comparativ cu anul 2020. La începutul anului trecut s-a ridicat la 200 de milioane de euro, potrivit directorului general.

Per ansamblu, întregul sector al retailului alimentar din România înregistrează evoluții impresionante. Cifra de afaceri a retailului alimentar a crescut cu aproape 10% față de 2019 și a fost cu 97% peste rezultatul din 2011, potrivit unei analize realizate de KeysFin. Desigur ca a crescut și profitabilitatea astfel că, în 2020, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creștere cu 14% în comparație cu anul precedent și a fost cu 334% mai mare decât în 2011, ajungând la 4,9 miliarde de lei.

„Încă de la începutul pandemiei, din 2020 companiile din retailul alimentar au demarat proiecte ample de investiții: de la managementul stocurilor, campaniile vaste de informare, prevenție și responsabilizare a populației și eforturile de igienizare a spațiilor, la extinderea rețelelor de magazine, deschiderea de eventuale depozite dedicate vânzărilor online și la investițiile din zona de livrare (directă sau indirectă) la domiciliu. În prezent observăm o atenție sporită acordată măsurilor de reducere a impactului asupra mediului: de la optimizarea consumului de energie și gestionarea mai atentă a deșeurilor, la reducerea sau chiar eliminarea folosirii plasticului”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.