Devine obligatoriu de pe 26 iunie pentru Lidl, Kaufland, Mega Image și Auchan: anunțul pe care trebuie să-l știi

Devine obligatoriu de pe 26 iunie pentru Lidl, Kaufland, Mega Image și Auchan: anunțul pe care trebuie să-l știi

Cu toții știm faptul că, de cele mai multe ori, așa-zisele oferte și promoții nu sunt chiar ceea ce par la prima vedere. Tuturor ni s-a întâmplat măcar o dată-n viață să cumpărăm ceva la promoție, la un preț mai mare față de cât era înainte de această presupusă ofertă. Din fericire pentru noi, situațiile de acest tip vor dispărea din România.

Comercianților le va fi mult mai dificil să te înșele și să-ți vândă un produs presupus redus, deoarece vor fi obligați de lege să afișeze prețul anterior.

O hotărâre adoptată de Executivul de la București pune tunurile pe comercianții necinstiți și diminuează semnificativ șansele ca românii să fie păgubiți atunci când merg la cumpărături.

Ce spun noile reguli, concret

„Hotărțrea de Guvern introduce un articol nou îprivind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț. Actul normativ aduce și noi reglementări în ceea ce privește bunurile care sunt susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), reducerile de preț continue și bunurile care au fost prezente pe piață mai puțin de 30 de zile”, conform Profit.ro.

Conform unei informări a purtătorului de cuvând de la Palatul Victoria, au fost foarte multe discuţii în legătură cu modul în care sunt aplicate în diverse campanii de reduceri aceste modalităţi de atragere a clienţilor şi de a stimula vânzările.

„În cazul bunurilor care se pot deteriora sau perima rapid, în speţă, în primul rând, ne gândim la alimente, preţul anterior va reprezenta cel mai scăzut preţ pe care comerciantul respectiv l-a practicat în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preţ. Pentru produsele prezente pe piaţă mai puţin de 30 de zile, preţul anterior va reprezenta cel mai mic preţ practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piaţă înainte de a fi aplicat reducerea de preţ. În plus, dacă reducerea de preţ e majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, atunci preţul anterior va fi considerat preţul fără reducere înainte de a fi aplicată prima reducere de preţ”, a menţionat oficialul.

Citește și: