S-a aflat ce vor vedea românii la raft în Lidl, Kaufland și Mega Image începând de ieri. Orice notificare de reducere a prețului, făcută de un comerciant, va trebui să arate clar prețul aplicat anterior. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț, conform noilor norme mai stricte în materie de protecție a consumatorilor.
Ieri, 28 mai, a intrat în vigoare la nivel european Directiva privind o mai bună asigurare a respectării normelor Uniunii în materie de protecție a consumatorilor și modernizarea acestor norme. Astfel, guvernul a adoptat miercuri o hotărâre în acest sens și, iar măsura fusese avansată alături de alte prevederi ale directivei, intrate în vigoare tot sâmbătă.
Guvernul a adoptat miercuri o hotărâre în acest sens și, iar măsura fusese avansată alături de alte prevederi ale directivei, intrate în vigoare sâmbătă, 28 mai.
Hotărârea de Guvern introduce astfel un articol nou privind modalitatea de indicare a prețurilor la produsele care sunt la reduceri. Actul normativ aduce și noi reglementări privitoare la bunurile care sunt susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (cum sunt alimentele), reducerile de preț continue și bunurile care au fost prezente pe piață mai puțin de 30 de zile.
Astfel, în cazul alimentelor, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț. Pentru produsele prezente pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de magazin de la data punerii produsului pe piata, înainte de data aplicării reducerii de preț.
De asemenea, dacă reducerea de preț este majorată în trepte în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț, scrie profit.ro.
Au fost stabilite și măsuri în plus pentru produsele vândute în regim de outlet. Pentru acest tip de vânzare, au fost introduse prevederi mai detaliate în ceea ce privește informațiile destinate consumatorilor legate de reducerile de preț.
Nu în ultimul rând, actul normativ introduce și o serie de sancțiuni stabilite în funcție de natura, gravitatea, amploarea și durata încălcării legii.