Tesla a raportat câștigurile trimestriale care au depășit toate așteptările. De ce spune CEO-ul că a fost foarte dificil să ajungă la performanță

de: Ozana Mazilu
28 04. 2021

Tesla a vândut aproape 500.000 de mașini electrice anul trecut și spune că este pe cale să livreze mai mult de 750.000 în 2021. Dar Elon Musk a spus că compania a trebuit să treacă prin „iad” pentru a ajunge la acel nivel de producție.

Recent, CEO-ul Tesla a declarat că abordarea problemelor de producție și a constrângerilor de aprovizionare ale Tesla a reprezentat o „problemă logistică care face ca al Doilea Război Mondial să pară banal”, conform Business Insider.

„Nu glumesc. Procesul este nebun”, a spus Musk investitorilor într-o conferință telefonică în urma raportului de câștiguri al companiei Tesla în primul trimestru. „Vorbim despre milioane de autoturisme, un lanț de aprovizionare global masiv, 50 de țări, zeci de regimuri de reglementare”.

Tesla „a trecut prin iad” ca să obțină astfel de cifre în vânzări

Reiterând un punct pe care l-a subliniat în mai multe rânduri, Musk a spus că realizarea cheie a Tesla nu a fost dezvoltarea unei mașini electrice, ci mai degrabă a deveni prima nouă companie americană de automobile care a ajuns la producția de volum fără a da faliment.

„Eu și mulți alții de la Tesla trebuia să avem practic câteva anevrisme pentru a face acest lucru”, a adăugat Musk.

Pentru a ilustra punctul său de vedere că micile poticniri și întârzieri pot arunca producția la gunoi, Musk a spus că la un moment dat Tesla a trebuit să oprească construirea Modelului S, din cauza lipsei de covoare pentru portbagaj. De asemenea, altă dată, compania a trebuit să facă raiduri în magazinele de electronice din Bay Area pentru cabluri USB.

„Timp de câteva zile atunci, nimeni nu a putut cumpăra un cablu USB în Bay Area, pentru că am mers și le-am cumpărat pe toate pentru a le pune în mașini, literalmente”, a spus Musk. „Există sute de povești de genul acesta”.

Tesla a raportat recent câștigurile trimestriale care au depășit estimările Wall Street, deși profiturile sale record au venit din vânzările de Bitcoin și credite de reglementare, mai degrabă decât din automobile.