Sfaturi utile pentru șoferi: cele mai comune probleme ale motorului de la mașină
E foarte important să știi cum funcționează motorul. La fel de important este să cunoști și unele dintre problemele cu care te poți confrunta atunci când ai o mașină.
Acestea sunt câteva defecțiuni frecvente ale motorului cu care se confruntă majoritatea proprietarilor de mașini:
Motorul nu pornește
Aceasta este una dintre cele mai grave probleme cu motorul mașinii cu care se confruntă proprietarii de vehicule. Există diverse motive pentru care un vehicul nu poate porni.
Unul dintre cele mai frecvente motive este o problemă legată de baterie. S-ar putea ca bateria să fie descărcată și să trebuiască să fie înlocuită.
Un alt motiv ar fi că vehiculul are o problemă cu demarorul. Acesta pune motorul în mișcare și, prin urmare, dacă are o problemă, acesta nu va porni. S-ar putea datora și unui filtru de combustibil înfundat. Procesul de ardere nu va începe dacă există o problemă cu pompa de combustibil sau dacă filtrul de combustibil este obstrucționat.
Un vehicul nu va porni din cauza întreruperii contactului, a cablurilor bateriei sau a defectării convertorului catalitic. Dacă este din alt motiv, atunci trebuie să apelezi la un mecanic.
Bujii uzate
Această problemă este cea mai frecventă la vehiculele mai vechi. Deși bujiile sunt mici, ele sunt destul de importante pentru performanța eficientă a motorului. Aceste piese ale motorului fac ca vehiculul să se miște. Munca lor este să aprindă gazul comprimat din motor.
O bujie murdară sau uzată va crea cel mult o scânteie slabă. Acest lucru provoacă defectarea motorului, blocarea sau pornirea temporară a motorului. E bine să verifici în mod regulat și a să te asiguri că bujiile sunt în stare bună.
Radiator înfundat
Lichidul de răcire murdar este un lucru care poate crea probleme enervante la motor. Funcția lichidului de răcire este de a menține motorul la temperatura potrivită pentru ca acesta să funcționeze corect. Când lichidul de răcire este murdar, reduce eficiența radiatorului pentru a răci motorul.
Acest lucru determină în cele din urmă motorul să se supraîncălzească, ceea ce deteriorează alte componente ale motorului. Ca urmare, motorul va fi prea fierbinte, iar acesta nu este un semn bun. Este întotdeauna recomandabil să nu folosești apa de la robinet ca agent de răcire, deoarece poate duce la coroziunea radiatorului.
Pierderea lichidului de răcire a motorului
Nivelul lichidului de răcire al motorului se reduce ca urmare a scurgerii. Aceasta este una dintre cele mai frecvente cauze ale supraîncălzirii motorului. Cea mai bună modalitate de a preveni acest lucru este să verifici radiatorul, furtunurile și alte componente ale sistemului de răcire pentru orice semne de scurgeri.
Efectuează o verificare regulată a lichidului de răcire pentru a te asigura că este la nivelul corect și în stare bună. Un agent de răcire sănătos este de culoare portocalie sau verde. Lichidul de răcire trebuie să fie curat și, dacă nu, trebuie înlocuit. Reține că supraîncălzirea poate duce la deteriorarea permanentă a motorului.
Supraîncălzirea motorului
Supraîncălzirea motorului este o problemă cu care s-au confruntat mulți proprietari de mașini. Acest lucru poate rezulta din diverse lucruri, cum ar fi nivelul scăzut de lichid de răcire, furtunuri înfundate sau un radiator ars.
Alte cauze ale supraîncălzirii motorului sunt dopurile rupte sau componentele motorului rupte. Supraîncălzirea este un semn care nu trebuie ignorat. Excesul de temperatură din motor deteriorează piesele motorului, ceea ce duce inevitabil la cheltuieli suplimentare pentru reparare sau înlocuire.
Senzori defecți
Un senzor defect poate cauza probleme grave la motor. Motorul din mașină are diferiți senzori și toți îndeplinesc sarcini diferite. Unul dintre cei mai importanți senzori din mașina ta este senzorul de oxigen.
Măsoară cantitatea de oxigen ne-ars din gazele de eșapament. Calculatorul auto folosește aceste date pentru a regla amestecul aer-combustibil. Dacă există o problemă cu acest senzor, mașina ta va primi informații incorecte. Acest lucru determină un kilometraj mai mic al gazului sau o putere redusă a motorului.
Mașina nu accelerează corect
Dacă mașina nu accelerează așa cum o făcea înainte, poate că ceva nu este în regulă cu motorul. Această problemă este cea mai frecventă la vehiculele cu kilometri mari. Unele cauze ale accelerării slabe sunt minore și le poți remedia cu ușurință atunci când le descoperi din timp.
Accelerarea slabă a motorului poate rezulta din funcționarea defectuoasă sau înfundarea senzorului de debit de masă, din funcționarea defectuoasă a senzorului de oxigen, a curelei de distribuție sau a filtrului de combustibil. Problema poate fi cauzată și de lichid de ambreiaj redus, de pedala de ambreiaj uzată sau de erori în ECU.
Fumul din motor
Fumul albastru sau alb care iese dintr-o țeavă de eșapament este un semn rău. Dacă vezi că iese fum din mașină, mergi imediat la un atelier de reparații auto pentru a remedia problema.
Acum, ce poate provoca fumul din evacuarea mașinii? Ei bine, există diverse motive pentru care se întâmplă asta.
O cauză a fumului albastru este consumul ridicat de ulei. Alte cauze ale fumului albastru sunt garniturile uzate ale ghidajului supapelor, inelele pistonului deteriorate sau ventilarea slabă a carterului. Fumul alb din țeava de eșapament este un semn al lichidului de răcire al motorului sau al unei garnituri de cap rupte.
Consum ridicat de ulei de motor
Consumul excesiv de ulei de motor nu este niciodată un lucru bun și ar trebui să îl iei în serios. Deci, de ce se întâmplă? Consumul de ulei depinde în principal de inelele pistonului și de garniturile de ghidare a supapei.
Inelele pistonului deteriorate sau garniturile de etanșare ale ghidajului supapelor cauzează un consum ridicat de ulei. Acest lucru se întâmplă deoarece motorul aspiră uleiul în cilindri. Drept urmare, motorul tău va consuma mult ulei.
Probleme cu pistonul și inelul pistonului
Pistonul și inelele pistonului sunt unele dintre componentele cheie ale motorului. Pistoanele produc puterea necesară pentru a mișca o mașină. Cu pistoane sau inele de piston deteriorate, motorul din mașină va produce mai puțină putere.
Există mai multe simptome care te vor informa că este ceva în neregulă cu pistonul și inelele pistonului. Acestea variază de la fum albastru în eșapament, ratarea motorului până la sunete puternice. Capacul de umplere cu ulei și joja ar putea sării din cauza presiunii excesive a carterului.
Probleme cu pompa de ulei
O pompă de ulei asigură suficient ulei pentru toate piesele motorului. O pompă de ulei care funcționează defectuos provoacă foamete de ulei, ceea ce va duce la deteriorarea gravă a motorului. Rulmenții și arborii cu came sunt cele mai vulnerabile părți în acest caz.
O lampă de avertizare roșie „cutie de ulei” va apărea pe tabloul de bord dacă există o problemă cu pompa de ulei. Dacă se întâmplă acest lucru, oprește motorul și trimite mașina în service.
Apă în uleiul de motor
Dacă uleiul de motor își schimbă culoarea și devine albă, nu ignora acest lucru. Este un semn clar al amestecării apei cu uleiul. Alte cauze posibile sunt capul motorului crăpat sau pompa de răcire a uleiului este defectă.
Trebuie depistată cauza acestei probleme pentru ca un mecanic experimentat să rezolve problema.
Ulei de motor murdar
În timp, uleiul de motor se murdărește sau se diluează. Acest lucru nu este bun pentru motorul tău. Dacă se întâmplă acest lucru, cea mai bună soluție este schimbarea uleiului. Funcționarea unui motor cu ulei contaminat îi va reduce durata de viață. Uleiul poate fi contaminat din cauza calității slabe a combustibilului, a filtrului de aer înfundat sau deteriorat și din cauza filtrului uleiului de motor deteriorat.