Utilizatorii cheltuie mai mult pe aplicații mobile în 2019

de: Teodora Tudosie
11 10. 2019

Utilizatorii de smartphone-uri cheltuie destul de mulți bani pe aplicații în App Store și Google Play, iar 2019 a fost un an profitabil pentru dezvoltatori.

În trimestrul trei din 2019, consumatorii au cheltuit în total 21,9 miliarde de dolari pe aplicațiile disponibile pe iOS și Android. Datele vin de la Sensor Tower, furnizor de informații de piață pentru economia globală de aplicații.

Cifrele sunt cu 22,9% mai mari decât în aceeași perioadă din anul anterior, când piața de aplicații a generat 17,9 miliarde de dolari. Sumele provin din achiziții in-app, abonamente sau achiziționarea variantelor premium ale aplicații.

În ceea ce privește sistemele de operare, utilizatorii iOS au cheltuit mai mult decât cei cu dispozitive Android. Primii au lăsat 14,2 miliarde de dolari în App Store, în timp ce aceia din a doua categorie au plătit 7,7 miliarde de dolari pentru aplicațiile din Google Play.

Ce aplicații au adus cei mai mulți bani

Aplicațiile sunt o sursă extrem de profitabilă de venit. Partea interesantă e că pe primul loc în topul aplicațiilor non-gaming se află o aplicație de dating. Tinder a reușit să întreagă giganți precum Youtube sau Netflix. În total, utiliatorii au cheltuit 233 de milioane de dolari pentru aplicația de dating în al treilea trimestru din 2019. YouTube a reușit să genereze 164 de milioane din magazinul de aplicații.

Aplicațiile pe care utilizatorii  au cheltuit cei mai mulți bani sunt:

  1. Tinder
  2. Netflix
  3. YouTube
  4. iQIYI
  5. Tencent Video
  6. Pandora
  7. Google One
  8. LINE Manga
  9. LINE
  10. Youku

Totuși, în ceea ce privește popularitatea, topul aplicațiilor stă altfel. Acesta se bazează doar pe numărul de descărcări de aplicații și nu ia în considerare încasările.

  1. WhatsApp
  2. TikTok
  3. Facebook Messenger
  4. Facebook
  5. Instagram
  6. FaceApp
  7. Likee
  8. SHAREit
  9. YouTube
  10. Snapchat

Sensor Tower a alcătuit și topul celor mai bine vândute jocuri din App Store și Google Play. PUBG Mobile a reușit să genereze 496 de milioane de dolari în Q3 2019. Cele de pe locul doi, Honor of Kings și Fate/Grand Order au generat 377, respectiv 354 milioane de dolari.

Ordinea este aceasta:

  1. PUBG Mobile
  2. Honor of Kings
  3. Fate/Grand Order
  4. Pokemon GO
  5. Monster Strike
  6. Candy Crush Saga
  7. Lineage M
  8. DBZ Dokkan Battle
  9. Homescapes
  10. Clash of Clans