Relansarea Avengers: Endgame e un gest disperat. De ce reconfirmă un eșec
Avengers: Endgame se relansează în cinematografe. E o manifestare de frustrare din partea directorilor Marvel pentru că nu a învins Avatar la încasări. Să vedem dacă fanii vor cădea în plasă.
La momentul redactării acestui material, Avatar are încasări globale de 2,788 miliarde de dolari. Avengers: Endgame se rezumă la 2,749 de miliarde de dolari. Acest detaliu marchează o înfrângere dureroasă pentru Marvel, în contextul în care Endgame este apogeul a mai bine de un deceniu de producții care ar fi trebui să aducă oamenii în cinematografe. În plus, cifrele respective nu iau în vedere inflația din 2009 și până în prezent, care ar fi dus Avatar la încasări de peste 3 miliarde.
Avatar este un unicorn din mai multe puncte de vedere și a fost creat după o rețetă în care niciun studio de producție nu ar mai avea încredere în 2019. Până și Disney preferă să relanseze Dumbo și Lion King, în loc să investească o sumă fabuloasă într-o franciză nouă de la un producător cunoscut.
Cu încasări de aproape 2,75 miliarde de dolari, Avengers: Endgame a funcționat pentru că oameni erau deja acomodați cu personajele. Avatar a adus în cinematografe oameni bazându-se doar pe istoricul lui James Cameron, care realizase Titanic și Terminator. A ajutat și faptul că a fost primul film care profita la maxim de tehnologia 3D.
Nimeni nu a spus că Avengers: Endgame a fost un eșec, iar având în vedere vânzările record de bilete și celelalte câteva recorduri depășite, ar fi absurd să afirmi așa ceva. Fanii au fost încântați de producție, iar criticii au lăudat efortul celor de la Marvel de a închide un capitol important din MCU. Având în vedere cum s-a terminat Avengers: Infinity War, ar fi fost absurd ca fanii să nu se îngrămădească în cinematografe să vadă finalul epopeii.
Avatar învinge Avengers e precum Bruce Lee îl bate pe Van Damme
Din păcate pentru fanii Avengers, efortul titanic de marketing din spatele Endgame nu a avut legătură doar cu pasionații de benzi desenate. Directorii Marvel și-au făcut o fixație din depășirea recordului obținut de James Cameron cu al său Avatar. Nu contează dacă își vor sfida fanii și-i vor călca pe bec cu o relansare lipsită de orice fundație.
După cum ziceam și mai sus, chiar dacă ”noul” Endgame va facilita depășirea recordului mult dorit, aceasta nu este o victorie autentică. Avatar nu a părăsit pentru vreun moment sălile de cinema în 2009, iar încasările sale raportate la inflație vor depăși orice încasări ale Avengers. În plus, prețurile la bilete pe care le-ai plătit pentru ultimul film din MCU sunt mult mai mari decât pe vremea Avatar. Tehnologia 3D este semnificativ mai răspândită acum, iar cinematografele IMAX, la fel. Cu toate acestea, Avatar a rămas victorios.
Dacă ți-ai dorit cu adevărat să vezi Avengers: Endgame, ai fost deja în cinema, poate chiar de două ori. În contextul în care directorul Marvel te cheamă din nou să-i bagi niște bani în bancă pentru o secvență post-generic, un omagiu adus probabil lui Stan Lee și o scenă care nu a fost inclusă în versiunea lansată la finele lunii aprilie, nu te simți furat? Întregul set de circumstanțe este cusut cu ață albă, mai ales că probabil vor fi incluse câteva secvențe în plus și pentru a cumpăra versiunea Blu-ray când se lansează în cinematografe sau când va fi oferită pe viitorul serviciu de streaming de la Disney.
Marvel speră să revezi Avengers: Endgame înainte de Spider-Man: Far from Home
Este important de reținut că Avengers: Endgame care va avea premiera pe 28 iunie nu este o variantă extended. Asta înseamnă că nu vor fi strecurate minute în plus de acțiune în mijlocul peliculei. Ar trebui să te duci la cinema doar pentru a vedea ce se întâmplă după generic. ”Dacă stai și te uiți la film, după generic, va fi o scenă ștearsă, un mic tribut și câteva surprize. [Premiera] va fi weekendul viitor.”, a explicat Kevin Feige într-un interviu acordat celor de la Screen Rant în urmă cu aproximativ o săptămână.
În final, această victorie nu contează foarte mult, dar este una tristă, pentru că e construită pe spatele dedicaților fani Marvel. În plus, este suficient să așteptăm până în 2021, când se lansează Avatar 2, pentru a vedea că James Cameron știe să facă filme de la zero, în timp ce Marvel nu se sfiește nici măcar pentru un moment să-ți arate că e totul despre bani.