De ce Netflix insistă să ne ofere mai mult conținut interactiv

de: Teodora Tudosie
20 03. 2019

Netflix a anunțat cel de-al doilea proiect interactiv, după Bandersnatch. Urmează să lanseze You vs Wild cu Bear Grylls, dar este doar începutul.

Bandersnatch, episodul interactiv din serialul Black Mirror, a avut foarte mare succes. Iar Netflix vrea să îți dea și mai mult conținut de tip storytelling interactiv.

„Nu va fi neapărat science fiction, sau nu va fi neapărat întunecat. Ar putea fi o comedie prostească. Ar putea fi romantism, unde publicul poate să aleagă – să meargă ea la întâlnire cu el sau cu el”, a anunțat Todd Yellin, vicepreședintele companiei.

Primul pas este lansarea unei serii de opt episoade cu Bear Grylls, expertul în supraviețuire. Astfel, proiectul Netflix continuă oarecum serialul de pe Discovery Channel, Man vs. Wild. Numai că de data aceasta vei putea alege tu ce face Bear Grylls în expedițiile sale.

Motivele din spatele deciziei Netflix

În primul rând, strategia ajută Netflix să se diferențieze de celelalte servicii de streaming. Apple a anunțat recent că urmează să lanseze servicii video, deci ar putea ajunge să reprezinte o competiție importantă.

În al doilea rând, pe lângă strategia de diferențiere față de competiție, Netflix încearcă să mărească timpul pe care oamenii îl petrec pe platformă. Cindy Holland, un executiv al companiei, a dezvăluit că abonatul obișnuit petrece aproximativ două ore pe zi pe platformă. Dar conținutul de pe Netflix nu reprezintă decât 10% din timpul pe care oamenii îl petrec în fața ecranelor. Totuși, platformele de streaming nu par să fie neapărat principalii competitori. „Concurăm mai mult cu Fortnite (și pierdem) decât cu HBO”, a declarat compania.

Compania speră să reușească, în același timp, să colecteze mai multe date despre utilizatori în felul acesta. În februarie 2019 un cercetător a descoperit că platforma a monitorizat și stocat toate alegerile pe care cei care au văzut Bandersnatch le-au făcut. Astfel, oferă mai mult conținut interactiv pentru a strânge informații despre consumatori pentru a da recomandări mai bune. Sau cel puțin așa susține Netflix.