Dacia surpriză pe care o pregătește Renault. E un SUV care concurează cu Duster
Renault se pregătește să scoată pe piață un nou SUV care va concura, cel puțin în lungime, cu Duster. După dezamăgirea în ceea ce privește vânzările modelului Lodgy în Europa, compania va transforma modelul Lodgy într-un SUV.
Dacia Lodgy este un vehicul multifuncținal compact, lansat în 2012 la Salonul Auto de la Geneva. Este o mașină dedicată familiilor, cu șapte locuri și un portbagaj încăpător. Însă, în ciuda acestui combo, vânzările sunt dezamăgitoare pentru companie.
Renault se confruntă cu o dezamăgire în Europa în ceea ce privește segmentul MPV (acronim pentru vehicule multifuncționale). În timp ce alte companii de mașini se retrag ușor de pe acest segment al pieței, compania nu se lasă ușor și anunță o nouă generație Lodgy. Însă, noua generație, va fi diferită de actuala.
Renault a declarat că va lansa un nou Lodgy în 2020 ca un SUV cu șapte locuri. În timp ce aspectul exterior te va face să crezi că este o mașină off-road, va avea tracțiune față. Vestea nu este chiar surprinzătoare, având în vedere că Opel, Peugeot și Volkswagrn se îndepărtează de piața MPV.
Modelul va fi disponibil în patru variante. Doua pe benzină, capabile să genereze 115 CP si 125 CP și varianta diesel 1.5 dCi, capabilă să dezvolte 90, respectiv 110 CP. Noul Lodgy transformat în SUV va avea o lungime de aproximativ 4,6 metri, ceea ce îl face să concureze cu Duster, vehiculul având 4,34 metri. Asta înseamnă că Lodgy va avea un portbagaj mult mai mic.
Noul Lodgy nu va fi construit la fabrica Renault din Marocco. Asta ar însemna că noul vehicul ar putea fi un cross-over specific european, alături de Duster din România.
Duster este al treilea cel mai bine vândut crossover din segmentul C din Europa. Împreună cu versiunile Renault și Nissan vândute în alte regiuni, asta a ajutat alianța să bată Volkswagen în ceea ce privește vânzările de mașini anul trecut.
Nissan și Renault colaborează în cadrul unui parteneriat strategic, activ din 1999. De ceva timp, Renault și-a întărit poziția în Europa și prin marca Dacia. În 14 ani, producătorul autohton și-a mărit considerabil linia de produse. Acum, zvonurile spun că Renault și Nissan sunt în discuții pentru o fuziune majoră pe piața auto, devenind o singură companie.
Renault deţine aproape 44% din Nissan, iar compania japoneză are 15% din acţiunile producătorului francez.