Franța ar putea fi următoarea țară care să ocolească Huawei
Huawei se luptă cu autoritățile din SUA și Canada pentru ca șeful financiar al companiei să fie eliberat, însă s-ar putea lovi și de alte probleme în Franța.
Președintele Franței Emmanuel Macron încearcă implementarea unei reglementări mai stricte, în contextul în care companiile de telefonie din Franța încep să caute furnizori pentru a construi rețele 5G. Drept urmare, anumite părți ale infrastructurii de telecomunicații din țară vor deveni inacesibile pentru Huawei prin noi reglementări.
Orange, cel mai mare operator francez, nu va folosi echipament Huawei în rețeaua 5G din țară din cauza „unui apel la prudență din partea autorităților franceze”, portivit spuselor lui Stephane Richard, șeful Orange. „Este o fantezie potrivit căreia dacă sunt chinezi înseamnă că sunt și spioni. Totuși, există și principiul precauției”, a mai spus Richard.
Ceilalți doi operatori francezi, Bouygues Telecom și SFR, au spus că vor aștepta directive de la autorități în legătură cu furnizorii pentru echipamente 5G.
Asociația Națională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI) cere acces pe deplin la tehnologia furnizorilor: plăci de bază, chei de criptare, linii de cod. Pe scurt, vor secrete industriale. Spre deosebire de Nokia, Cisco Systems și Ericsson AB, Huawei nu a oferit echipamentul său pentru verificarea componentelor critice pentru rețele 5G.
Pierderea accesului pe piață în a doua cea mai mare economie din zona euro ar fi o lovitură dură pentru Huawei după ce s-a confruntat cu o serie de interdicții și probleme, cea mai recentă fiind arestarea directorului financiar, fiica fondatorului Huawei. Meng Wanzhou este acuzată de americani că a fraudat bănci, pentru a ajuta Huawei să facă afaceri cu Iranul.
Deși Huawei, care vinde smartphone-uri, echipamente de rețea precum antene, routere și software pentru rețele virtuale pe piața franceză, nu își împarte veniturile în funcție de țară, Franța a fost numită „una dintre piele cele mai importante”. Europa, Orientul Mijlociu și Africa au adus anul trecut 27% din veniturile totale ale companiei chineze.