Țeapa care circulă pe Facebook: de ce să nu crezi acest mesaj

de: Nicoleta Apostol
13 04. 2018

Facebook se află în vizorul întregii lumi, chiar și după audierile fondatorului din fața Congresului american. Dezvăluirile pe care Zuckerberg le-a făcut și răspunsurile pe care le-a dat senatorilor au ajuns și la urechile celor care se plictisesc pe rețeaua socială.

Dacă printre prietenii de pe Facebook ai măcar unul care încă mai pune botul la orice vede și aude pe internet – mai ales pe Facebook – vei primi acest mesaj. E un fel de avertisment, în genul celor pe care le primeai pe Yahoo Messenger. De data asta nu îți spune că vei avea ghinion, ci că trebuie să dai bani. Ceea ce e mai rău decât să ai ghinion.

Pe 10 și 11 aprilie, Mark Zuckerberg a fost tras la răspundere de Congresul american. Au fost două zile grele pentru fondatorul rețelei sociale, mai ales că senatorii și membrii camerei reprezentanților nu au fost chiar blânzi. În orice caz, Zuckerberg a făcut câteva dezvăluiri pe care nu le știai despre rețeaua socială care-ți ocupă mare parte din activitatea zilnică.

Printre altele, s-a adus vorba de bani. Deși amploarea rețelei de socializare a explodat în ultimii ani, principiile de bază pe care funcționează platforma rămân în continuarea cele definite de Zuckerberg în urmă cu aproximativ 14 ani; Facebook „este gratuit și așa va fi întotdeauna”.

În timpul audierii, fondatorul Facebook a spus că nu exclude un Facebook „pe bani”. Zuckerberg a spus că este posibil să se gândească la un model pe bază de abonament, dar va exista și versiunea gratuită pentru cei care nu țin la datele lor neapărat.

Plecând de la declarațiile astea a apărut și următorul mass. El te amenință că dacă nu-l trimiți și prietenilor din lista ta, Mark îți va lua bani pentru mesajele pe care le trimiți pe Messenger.

Poate că tu nu te încrezi în toate prostiile pe care le primești pe Facebook, dar sunt destui care o fac. Iar în cazul în care ai primit mesajul și te-a pus pe gânduri, nu-ți fie teamă, contul tău nu va fi inactiv.

În ultima perioadă s-a pus problema ca Facebook să funcționeze pe bază de abonamente. Asta ca să elimine publicitatea din conținutului lui și să nu mai fie nevoie de date. Până când Zuckerberg nu vine cu o declarație oficială în care să precizeze asta, niciun mass nu trebuie să te sperie.