Dacia pune GPL pe Duster ca să nu te mai plângi de prețul carburantului

de: Daniel Ștefan
01 11. 2018

Dacia Duster pe GPL este noua strategie a companiei de a recâștiga terenul pe piața auto din Europa. Dacia va dota din fabrică mașinile Duster cu instalație GPL.

Dacă ți-ai dorit vreodată un SUV ieftin cu performanțe medii care să “înghită” cel mai ieftin carburant de pe piață, Duster ar putea fi alegerea ta.

Pentru că vânzările Dacia au scăzut simțitor în luna octombrie, compania vrea să revină în top și are de gând să scoată pe porțile fabricii modele dotate deja cu instalație pentru GPL.

Din cauza prețului crescut al benzinei și motorinei, mulți șoferi preferă să investească în convertirea mașinii și trecerea ei pe gaz petrolier lichefiat, care este mult mai ieftin și oferă performanțe cel puțin la fel de bune precum ceilalți carburanți.

Pentru că e greu să satisfaci toate cerințele clienților care vor motor puternic, dar cu consum redus, Dacia crede că a găsit soluția ideală de a reveni în forță pe piața auto europeană.

Noul Duster pe GPL va fi fabricat doar în versiunea cu motorizare 1.6 capacitate cilindrică, iar prețul unuia cu configurările de bază va începe de la 20.000 de euro.

Comparativ, un Duster cu motorizare pe benzină cu configurări de bază pornește de 14.000 de euro.

În plus, prima țară care va beneficia de cel mai economic SUV va fi Franța. Deocamdată, Duster pe GPL nu va fi destinat pentru România.

Instalația pentru GPL direct din fabrică este o premieră doar pentru Duster, dar nu și pentru celelalte modele. În 2007, Logan și Logan MCV au fost disponibile și cu motorizări pe gaz petrolier lichefiat, iar prin 2009 s-a pus GPL și pe Sandero.

GPL-ul este un amestec de hidrocarburi lichefiate stocat doar în butelii sub presiune. Cea mai mare căutare o are în domeniul auto la noi, dar poate fi folosit și pentru încălzire.

În România, GPL-ul este atât de ieftin pentru că nu i se adaugă accize, astfel că prețul poate fi pe jumătatea celui la benzină.

Dacia Logan este cel mai convertit model la instalația pentru GPL pentru că a fost cea mai vândută mașină a brandului românesc. Logan are un motor acceptabil de puternic, e o mașină spațioasă, deci un autoturism numai bun pentru familie, dar și pentru uz utilitar. Cea mai mare problemă a Daciei Logan a fost consumul relativ crescut de carburant, resimțit mai ales în ultimii ani, când prețul benzinei și motorinei a tot crescut.

În prezent, în România, peste 5% din mașinile înscrise în circulație funcționează cu GPL.