Câți români au auzit de Uber și alte servicii care înlocuiesc taxiul

de: Andreea Cuzub
20 09. 2018

Serviciile de car sharing sunt disponibile pe piața din România de mai bine de trei ani, iar acum aflăm cât de familiarizați sunt românii din mediul urban cu acestea.

Serviciile de car sharing precum Uber și Taxify sunt destul de cunoscute în mediul urban, unde opt din zece români știu de existența a cel puțin uneia dintre aceste alternative.

Uber este primul serviciu de acest gen care a apărut pe piața din România (februarie 2015) și rămâne și cel mai cunoscut furnizor. 75% din românii din mediul urban susțin că au auzit de Uber, în timp ce 34% știu de BlaBlaCar, 26% de Taxify și 13% de Black Cab.

Cu toate că aceste servicii sunt destul de cunoscute, un sfert din românii care au acces la ele aleg să nu le folosească din cauza lipsei de încredere.

Surprinzător este faptul că o mică parte din ei ar prefera să apeleze telefonic pentru a face comandă (și nu prin aplicație, așa cum necesită aceste servicii). Acest lucru reiese din procentul de 10% care declară că nu folosesc Uber, Taxify sau alte servicii de acest gen pentru că nu pot comanda prin apel. Un alt procent de 11% spun că nu folosesc serviciile pentru că au tarife prea mari, în timp ce alți 11% nu fac asta pentru că nu pot plăti cash.

Aproape jumătate (47%) dintre românii care au auzit de car sharing și locuiesc în orașe în care sunt disponibile le-au și folosit. Mai precis, 40% au preferat Uber, 10% Taxify, 8% BlaBlaCar și 3% Black Cab.

De asemenea, Uber este și cel mai utilizat serviciu dintre acestea, adunând 68% din utilizatori. Restul se duc spre Taxify (11%), BlaBlaCar (8%) și BlackCab (3%).

Românii din mediul urban apelează la car sharing datorită amabilității șoferilor (86%), siguranței (85%) și posibilitatea de a comanda printr-0 aplicație (80%). Studiul a fost realizat de iSense Solutions.