Google vine cu o veste bună pentru cei care apreciază pirateria

de: Nicoleta Apostol
18 12. 2017

În ultimii ani, industria de divertisment a cerut în mod repetat ca Google să implementeze măsuri de combatere a pirateriei. E drept, serviciile lor sunt îngreunate sau chiar renegate de mulți oameni care au o paletă vastă în ceea ce privește piraterie de pe internet la ora actuală.

Pirateria este inamicul suprem al multor industrii și asta pentru că încalcă drepturile de autor în rezultatele Google. Cererea nu este nouă, dar președintele EMEA Business&Operations a specificat că aceste măsuri sunt imposibil de aplicat. Google a implementat constat diferite măsuri anti-piraterie, ca răspuns al cererilor neîncetate. Chiar și așa, nu este suficient.

În prezent, gigantul răspunde la cererile de retargere trimise de deținătorii de drepturi de autor. Motorul de căutare șterge rezultatele încălcării și demontează domeniile celor care încalcă regulile.

Cu toate acestea, același conținut reapare adesea pe alte site-uri sau într-o altă locație ale aceluiași site. La începutul acestui an, mai multe grupuri de muzică au afirmat că situația actuală obligă deținătorii de drepturi de autor să se învârtă încontinuu într-un cerc, care nu rezolvă problema de bază. În timp ce Google înțelege rațiunea din spatele plângerilor, compania nu crede într-o soluție mai proactivă.

E drept, asta nu înseamnă că Google nu se ține pe poziții. Brittin subliniază că a investit multe milioane în instrumente anti-piraterie. Rămâne de văzut când și dacă acestă problemă care planează de ceva ani între deținătorii de drepturi de autor și serviciile de piraterie va fi ameliorată de Google. Deși, la cum se văd lucrurile de prezent, balanța înclină spre o parte câștigătoare, pirateria.

În timp ce compania nu vede nicio locație pentru filtrarea proactivă în rezultatele căutării, cei din industria muzicală consideră că este posibil. În mod ideal, doresc un tip de algoritm sau tehnologie automată care elimină rezultatele încălcării fără o notificare DMCA vizată. Acest lucru ar putea fi similar cu sistemul Content ID al YouTube sau cu mecanismele de filtrare pe care le utilizează Google Drive, de exemplu.