Semafoarelele cu 4 culori, cea mai nouă inovație în traficul rutier. Ce semnificație are culoarea albă, pe lângă roșu, galben, verde

de: Iulia Kelt
13 05. 2024

Cele trei lumini de la semafoarele de pe străzi, care au controlat fluxul de trafic de mai bine de un secol, ar putea fi în pragul unei transformări majore.

Autoritățile din Michigan, SUA, lucrează deja la un astfel de sistem, având în vedere necesitatea de a dirija în trafic și mașinile autonome, fără șofer.

Cercetătorii au explorat modalități de utilizare a funcțiilor din mașinile moderne, precum GPS-ul, pentru a face traficul mai sigur și mai eficient.

A patra culoare la semafoarele din lume, în curând

O idee revoluționară este reprezentată de introducerea unei a patra culori în semafoare, pe lângă cele clasice roșu, galben și verde: alb. Această schimbare ar putea facilita controlul mașinilor autonome într-un mod mai eficient și mai sigur.

Profesorul Henry Liu de la Universitatea din Michigan a evidențiat că această tranziție către un nou sistem de semnalizare ar putea fi mai aproape decât se crede.

Istoricul semafoarelor în Statele Unite arată că acestea nu s-au schimbat prea mult de-a lungul anilor. De la primele semafoare inventate în orașul Cleveland în 1914, care aveau doar două lumini, roșu și verde, până la introducerea luminii galbene și răspândirea lor în toate marile orașe americane în anii ’30, evoluția a fost graduală.

Cu toate acestea, apariția vehiculelor conectate și automate deschide noi posibilități pentru semafoarele lumii.

Legătura cu mașinile autonome

Echipele de cercetare, cum ar fi cea condusă de Ali Hajbabaie de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, au studiat opțiuni diverse precum adăugarea unei a patra lumini de semafor, pentru a indica momentul când există suficiente vehicule autonome pe drum pentru a trece intersecția.

Deși o astfel de schimbare ar avea nevoie de timp pentru a fi pusă în practică, cercetătorii sunt încrezători în viitorul acestei tehnologii, iar asta pe bună dreptate.

Trebuie menționat că Henry Liu a condus un program pilot în suburbia Detroit, folosind date din vehiculele General Motors pentru a ajusta semafoarele în timp real și a fluidiza traficul.