România, o țară a extremelor și sărăciei acute. ”Dacă stăm în București, Cluj, Iași… credem că viața nu e așa de grea”

de: Alexandru Puiu
15 01. 2024

În timp ce numărul mașinilor de lux de pe străzile României a explodat, s-a întâmplat același lucru și cu gradul de sărăcie din afara unui număr infim de orașe care țin economia locală deasupra liniei de plutire.

Este ușor să trăiești într-o bulă vizavi de nivelul de trai de pe meleaguri mioritice dacă îți desfășori cea mai mare parte a activității în București, Brașov, Cluj, Timișoara sau Iași. Din păcate, acelea sunt excepții de la regulă, iar protestul transportatorilor și fermierilor din ultima săptămână atrage atenția asupra puterii financiare de care ”se bucură” majoritatea românilor din cele mai importante domenii de activitate pentru sănătatea unei nații, agricultura și transportul.

Citește și: Revenirea lui Ponta în Guvern aprinde spiritele în Coaliție. PNL: Un aliat al fasciștilor de la AUR

Nivelul de trai din societatea românească, un motiv serios de îngrijorare

Cea mai recentă radiografie a societății actuale de la noi, în contextul protestelor de la periferia Capitalei, a venit în weekend de la fostul premier Victor Ponta, într-o intervenție la RomâniaTV. După cum insistă politicianul, ce se întâmplă acum este doar o consecință a faptului că românilor le-a ajuns cuțitul la os.

”Am început greu anul. Acum, două lucruri sunt și trebuie să le luăm pe rând. În primul rând, le-a ajuns cuțitul la os la foarte mulți oameni. Sigur că dacă stăm în București, Cluj, Iași și vedem mașini scumpe, restaurante scumpe, case bogate credem că viața nu e așa de grea.

De fapt s-a rupt foarte mult între unii din România care pe drept, alții pe nedrept, au un trai de viață foarte bun, sunt pline avioanele, sunt pline vacanțele în străinătate și restul, ceilalți care în ultimii ani de la pandemie încoace, războiul din Ucraina, din ce în ce mai tare au fost loviți, de inflație, de creșterea prețurilor, de faptul că până la urmă cele două categorii agricultorii care spun: Domnule noi acum vindem produsele cu prețurile noastre care sunt din 2019, dar ne costă de cinci ori mai mult îngrășămintele și celelalte, acum față de atunci.

Transportatorii, la fel spun și ei: Domnule noi nu putem acum să cerem decât cât ceream acum cinci ani, dar motorina este mul mai scumpă, RCA-ul este mult mai scump. Deci, e o situație care s-a acumulat în timp”, a explicat Victor Ponta pentru sursa citată.

Citește și: Cum a ajuns Guvernul să ”se scalde” în secretari de stat, consilieri și alți bugetari: aparatul administrativ, mai umflat ca niciodată

Direcția economică a României, o greșeală dureroasă a Ministerului de Finanțe

Fostul premier a atras atenția și a asupra efectelor devastatoare pe care le vor avea deciziile actualei guvernări asupra dezvoltării economice a României, în frunte cu reforma fiscală semnată de Ministerul de Finanțe.

”Măsurile luate de Ministerul de Finanțe anul trecut, niște măsuri proaste, din punctul meu de vedere, care vor avea repercusiuni la bugetul de stat în sensul în care o să încasăm mai puțin fașă de anul 2023. Au bulversat practic pe toți cei care sunt în zona privată.

Poți să fii și tu o țară care câștigă foarte mulți bani, trebuie să ai grijă de toți. În cazul de față agricultorii, transportatorii sunt privați, dacă tu doar îi cocoșezi de fiecare dată și mai pui cinci controale, șase reguli, la un moment dat, chestia asta explodează. cel mai rău e că de fapt nu știi ce vor.

Eu am încercat să citesc din revendicările lor, m-am pus așa cumva și am zis că dacă aș fi în locul lui Ciolacu cum aș rezolva? Îmi e clar un singur lucru că sunt foarte nemulțumiți, e o nemulțumire reală și care duce la foarte multe categorii sociale”, a mai spus Victor Ponta.