Motivul pentru care nu ar trebui să bei cafea înainte de a merge la cumpărături, conform psihologilor
În fiecare dimineață, mulți primul lucru pe care-l fac este să bea o cană de cafea. Dar, așa cum ni se arată într-un studiu recent, se explică care este motivul pentru care nu ar trebui să bei cafea înainte de a merge la cumpărături.
Știi cât de nociv este băutul de cafea?
Un raport din 2023 a arătat că mai mult de 63% dintre populația lumii bea cafea în fiecare zi, mai mult decât orice altă băutură, cu excepția apei.
În același an, cafeaua ar fi depășit ceaiul ca băutură preferată în Marea Britanie, potrivit Asociației Britanice a Cafelei. Aceleași date arătau că în Marea Britanie se consumă aproximativ 98 de milioane de cești de cafea pe zi.
Pe de altă parte, mulți oameni par să se simtă stânjeniți de cantitatea de cafea pe care o consumă. O serie de articole detaliază căutările oamenilor de a renunța la obiceiurile lor cu cafeaua. Iar companii care produc băuturi pe bază de ciuperci, s-au promovat ca alternative mai sănătoase la ceașca obișnuită de cafea.
Motivul pentru care nu ar trebui să bei cafea înainte de a merge la cumpărături
Societatea Britanică de Psihologie (BPS) a avertizat recent faptul că persoanele care consumă cafea înainte de cumpărături pot ajunge la „cumpărături impulsive”. În a-și susține aceste afirmații, BPS a citat rezultatele unei cercetări surprinzătoare pe această temă.
Psihologii au emis acum un avertisment cu privire la efectele neașteptate ale acestei băuturi populare. Societatea Britanică de Psihologie (BPS) a publicat pe TikTok punctul de vedere cu privire la băutura populară.
„Știați că a bea cafea înainte de a merge la cumpărături poate crește cumpărarea impulsivă?
Persoanele care au băut doar un espresso înainte de a intra într-un magazin au cheltuit cu 50% mai mulți bani decât cei care au băut o cafea decofeinizată.
Băutorii de cofeină au declarat că se simt mai entuziasmați, iar atunci când suntem entuziasmați tindem să fim mai impulsivi.”, spun cei de la BPS.
BPS se referă la un studiu din 2022 care a efectuat mai multe experimente pentru a înțelege modul în care cofeina afectează comportamentul de cumpărare. Această cercetare a fost efectuată în diverse magazine din mai multe țări, iar tuturor clienților li s-a oferit gratuit o doză de 50 ml de espresso.
Să bei cafea crește numărul de articole achiziționate
În mod remarcabil, oamenii de știință au constatat că această cantitate mică de băutură a fost corelată cu un număr mai mare de articole achiziționate.
În același timp, s-a mai constatat o corelare și cu un total mai mare al cheltuielilor. Băutorii de cofeină erau, de asemenea, mai predispuși să cumpere produse legate de plăcere.
„În general, comercianții cu amănuntul pot beneficia financiar dacă cumpărătorii consumă cofeină înainte sau în timpul cumpărăturilor.
Având în vedere disponibilitatea omniprezentă a cafelei și a altor băuturi cu cofeină, este foarte probabil ca mulți cumpărători să aibă un consum semnificativ de cofeină în momentul cumpărăturilor.”, este una din concluzii.
În cazul unora s-a constata o creștere a volumului de produse de tipul popcorn cu unt și ciocolată cumpărate. Acest comportament a fost atribuit unei „excitații energetice” crescute, influențată de efectele stimulante ale cafeinei.
Se știe că, de fapt, espresso-urile conțin de obicei mai mult de 60 mg de cofeină. Asta, în opinia psihologilor, sugerează că excitarea poate fi indusă prin consumul a doar 25-30 mg de cofeină. Alte cercetări au demonstrat că o serie de băuturi energizante populare și băuturi pe bază de sifon pot depăși aceste niveluri.