Dacia Spring, o forță de neoprit în Europa. Noile performanțe la care nu se aștepta nimeni pentru alternativa la Tesla

de: Alexandru Puiu
03 01. 2024

Dacia Spring continuă să fie una dintre cele mai ieftine mașini electrice de pe piața din Europa, mai ales cu ajutorul programelor de subvenții precum Rabla Plus. Chiar dacă se vehiculează descurajarea achizițiilor de autoturisme produse în China, cum este Spring, până la materializarea acelor inițiative, bolidul încă face valuri în piață.

În Franța, de exemplu, Dacia se află pe locul trei la vânzări, după două modele de Tesla și cu mult peste autoturismele realizate de constructorii francezi, precum Renault sau Peugeot. Ca o schimbare interesantă de tendință, în această țară s-a ajuns ca, în 2023, aproximativ 25% dintre autoturismele comercializate să fie electrice sau plug-in hybrid, conform datelor Platforme Automobile (PFA) citate de Adevărul.ro.

Citește și: Mașinile electrice ale românilor, sub reflector. Câte sunt în trafic în România, ce modele se vând cel mai bine

Tesla și Dacia, cele mai îndrăgite mașini electrice

Deși ai fi convins că Dacia Spring și Tesla joacă în spectre complet diferite ale pieței auto, alt detaliu este și mai important. Acestea sunt cele mai vândute autoturisme cu motorizare exclusiv electrică în Franța.

Tot aici, vehiculele complet electrice au ajuns să reprezinte 16,8% din piață, la care se adaugă cele plug-in hybrid care reprezintă 9,2% dintre creațiile proaspăt înmatriculate. O treime dintre noile autovehicule care au început să circule pe străzi este reprezentată de motoare pe benzină, în timp ce cele pe motorină sunt mai puțin relevante și suferă un declin constant în preferințele șoferilor deja de mai mulți ani. S-a ajuns în punctul în care o mașină din nouă înmatriculate este de tip diesel în Franța.

Citește și: Rabla Plus 2024, o lovitură majoră pentru românii care visau la Dacia Spring, Tesla și nu numai

Ce mașini au cumpărat francezii în 2023

La momentul de față, aproximativ 1,5 milioane de vehicule complet electrice și plug-in hybrid rulează pe străzile din Franța, conform Asociaţiei naţionale pentru dezvoltarea mobilităţii electrice (Avere). Tesla domină piața cu ale sale Model 3 și Model Y, dar pe pozițiile următoare găsim micuța Dacia Spring și MG4, ambele din China. Semnificativ mai jos în preferințe, dar pe pozițiile următoare din clasament, se află Fiat 500e și Renault Megane. Acesta din urmă este primul autoturism francez din top 10.

În ceea ce privește viitorul Dacia Spring, în 2024, ne putem aștepta la un facelift important, o adaptare la noul limbaj de design al constructorului de la Mioveni și integrarea unor particularități estetice care vor aminti de Duster și viitorul Bigster. Nu vor lipsi nici modificările de ordin tehnic, precum trecerea la platforma CMF – AEV. Ca referință, în prezent, Dacia Spring atinge o viteză maximă de 125 km/h și poate parcurge 230 de kilometri cu o singură încărcare. Se vehiculează și aducerea producției de Dacia Spring în Europa, la una dintre uzinele grupului Renault din Franța, la Douai, Maubeuge sau Ruitz, conform Autopro.ro.