YouTube calculează veniturile din Shorts pe sistemul „una mie, una ție, una lu’ popa Ilie”: câți bani vor câștiga creatorii de conținut
Programul YouTube mult așteptat de distribuire a veniturilor pentru creatorii de scurtmetraje este aproape gata.
Compania lansează un nou acord pentru programul de parteneriat înainte de 1 februarie, moment la care creatorii pot începe să câștige venituri din cota de reclamă din vizualizările din Shorts.
Creatorii au până pe 10 iulie să accepte noii termeni ai programului de parteneriat YouTube. Ca parte a schimbării, compania introduce noi „Module de monetizare” pentru a oferi creatorilor mai multă flexibilitate în ceea ce privește modul în care câștigă bani pe YouTube.
Cine devine eligibil pentru a primi bani de la YouTube
După cum a fost anunțat anterior, creatorii cu cel puțin 1.000 de abonați și peste 10 milioane de vizualizări pe scurtmetraje, pe o perioadă de 90 de zile, pot aplica pentru programul de parteneriat.
Odată cu implementarea distribuirii veniturilor din Shorts, YouTube a observat că fondul său de creatori de 100 de milioane de dolari dispare. Cu toate acestea, compania se așteaptă ca majoritatea beneficiarilor să câștige mai mult prin împărțirea veniturilor.
Formula pe care YouTube a conceput-o pentru a determina cât va câștiga fiecare creator pentru scurtmetraje este complicată din cauza implicării licențelor muzicale.
Pe măsură ce utilizatorii YouTube urmăresc Shorts, compania va afișa reclame între clipuri.
YouTube spune că banii generați din acele reclame vor fi direcționați către companiile de licențiere și creatorii plătiți printr-un fond comun pe care compania îl va împărți la sfârșitul fiecărei luni.
Dacă încarci un clip fără muzică, atunci toate veniturile asociate cu videoclipul respectiv vor merge către grupul de creatori. În schimb, când vine vorba despre un scurtmetraj cu o singură melodie, o treime din veniturile aferente vor fi direcționate către plata licenței. Într-un scurtmetraj cu două melodii, două treimi vor merge către licențiere.
După ce totul va fi rezolvat, YouTube va stabili cum să distribuie fondul creatorului.
Așadar, să presupunem că videoclipurile tale au reprezentat 5% din toate vizionările eligibile pentru scurtmetraje din țara ta pentru luna februarie. În acest caz, vei primi 5% din banii din fond, indiferent dacă ai folosit muzică licențiată în scurtmetraje sau nu.
YouTube își reduce, în consecință, veniturile cu 55%, lăsându-ți 45% din ceea ce a mai rămas. Dacă contribuția ta la fondul creatorilor ar fi de 1.000 dolari pe lună, ar uma să primești 450 dolari.