Apogeul reclamelor pe YouTube, oficial: așa te obligă să dai bani pe abonament ca la Netflix

Apogeul reclamelor pe YouTube, oficial: așa te obligă să dai bani pe abonament ca la Netflix

Dacă încă utilizezi YouTube, este posibil să fi fost lovit recent de o creștere a reclamelor.

Până acum, utilizatorii YouTube au văzut până la două așa-numite reclame de neînchis înainte de a începe videoclipul selectat. Acum, YouTube testează o creștere la 5, 7, 8 sau chiar 10 anunțuri înainte de videoclipul real.

Anunțurile de neînchis sunt afișate înaintea videoclipurilor. Spre deosebire de alte reclame de pe YouTube, aceste reclame sunt mai scurte și nu pot fi omise. YouTube poate afișa alte tipuri de anunțuri, inclusiv anunțuri mai lungi, pe care spectatorii le pot sări peste cinci secunde de vizionare.

Anunțurile de neînchis au un timp de redare de șase secunde fiecare. Faptul că utilizatorii trebuie să treacă prin 5, 7 sau chiar 10 dintre aceste reclame crește timpul de vizionare a anunțurilor cu până la 500%. În câteva secunde, timpul de vizionare crește de la 12 secunde la 30, 42 sau chiar 60 de secunde, înainte ca videoclipul selectat să înceapă să fie redat.

Doar un anume tip de reclame sunt afectate

YouTube a dezvăluit pe Twitter că această creștere s-ar produce doar cu un anumit format de anunț, numit reclame fulger.

Distribuirea mai multor reclame pe YouTube crește semnificativ veniturile pe platformă. Google este conștient de faptul că majoritatea utilizatorilor nu vor părăsi site-ul pentru altul, deoarece conținutul poate să nu fie disponibil pentru alternative. Cu excepția cazului în care creatorii se mută pe o altă platformă în masă, YouTube este mai mult sau mai puțin liber să facă ce dorește pe site fără a se teme de repercusiuni majore.

O creștere a reclamelor pe site servește un alt scop: utilizatorii sătui de reclame se pot abona la YouTube Premium, un abonament plătit, pentru a scăpa de ele.

Pe desktop, instalarea unui adblocker, cum ar fi uBlock Origin, poate ajuta la eliminarea majorității reclamelor de pe platformă.

Pe mobil, browserele care includ funcționalitate de blocare a conținutului, cum ar fi Brave sau Microsoft Edge, pot face treaba. Clienții dedicati pentru YouTube precum NewPipe sau Revanced sunt o altă opțiune.

Etichete: