Kia EV9 vrea să revoluționeze industria: ce aduce nou, de ce o să vrei mașina electrică

de: Andrei Tilimpea
17 03. 2023

Move face parte din jurământul mărcii de a acoperi toate segmentele

Kia, cu creștere rapidă, mizează pe un avantaj de primă mutare, ajungând pe piața în curs de dezvoltare a vehiculelor electrice mai mari, cu crossover-ul său EV9 complet electric cu trei rânduri.

EV9 va revendica un loc care este în mare parte spațiu alb în acest moment – un segment pentru mărfuri spațioase, orientate spre familie și pentru transportul de persoane care funcționează cu baterie.

Prin accesarea devreme a segmentului, Kia nu spera doar să-i ademenească pe cei care le adoptă timpurii la gama sa de vehicule electrice în expansiune. Se așteaptă ca modelul emblematic să ridice imaginea întregului brand.

„Există puține soluții cu șapte locuri pe piață”, a declarat Artur Martins, șeful brandului global și experienței clienților Kia.

„Va dura ceva timp pentru intrarea altor mărci mainstream, așa că este o oportunitate uriașă pentru noi, nu numai în ceea ce privește vânzările, ci și în tranziția mărcii și repoziționarea Kia”.

Prototipul robust EV9 prezentat în avanpremieră la Seul urmează îndeaproape conceptul prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles 2021. Versiunea de producție este de așteptat să debuteze la show-ul de la New York în aprilie.

Este un crossover boxy, cu o linie joasă de centură, ferestre mari, cabină spațioasă și interior elegant. Partea frontală primește o interpretare a mască în stil EV a grilei distinctive Tiger Face a Kia și păstrează animația digitală a luminii văzută în concept.

Modelul de lumini LED pixelat se înfășoară în jurul fasciei din față pentru a crea un aspect pe care Kia intenționează să îl implementeze în gama sa în extindere de EV. Kia numește modelul funky al luminii din spate, care amintește de gravurile de pe un cip semiconductor, Star Map Signature.

Caracteristici noi

Alte caracteristici remarcabile includ o plimbare sub capota din față și scaunele din spate care se rotesc spre spate – și oferă chiar o întoarcere perpendiculară pentru a privi pe fereastră. Sera verticală a vehiculului conferă proporții asemănătoare unui camion și creează mai mult spațiu pentru umeri pentru al treilea rând de scaune.

Designerii de interior au păstrat butoanele fizice doar pentru funcții importante precum climatizarea. Ei au urmărit o bordură elegantă și neaglomerată prin gruparea manetelor de control pentru selectorul de mod de conducere și butonul de pornire/oprire în jurul coloanei de direcție, alături de indicatorul de viraj obișnuit.

Decorul cabinei renunță la negrul pian lucios, care a făcut furori în industrie în ultimii ani, optând pentru un gri cald, despre care designerii spun că creează o atmosferă mai primitoare.

„Folosirea culorilor gri pare mai sofisticată, mai confortabilă”, a spus șeful de design global Karim Habib.
Segmente noi

Kia călărește un val de cerere în creștere. Datele de marketing arată că, din 2021 până în 2022, ratele globale de considerare a clienților pentru marca Kia au crescut cu 60%, în timp ce opinia pozitivă despre Kia a crescut cu 90%, a spus Martins.

Vânzările Kia în SUA au scăzut cu 1,1%, până la 693.549 de vehicule în 2022, pe o piață generală care a scăzut cu 7,9%. Dar până în februarie, vânzările din SUA au crescut cu 23%. EV6, prima ofertă Kia pe noua sa platformă dedicată EV, a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 13%, până la 2.404 de unități.

Kia va lansa specificațiile tehnice ale lui EV9, inclusiv detaliile bateriei și autonomia, mai aproape de lansare. Dar directorii au spus că inginerii au trebuit să sacrifice o parte din aerodinamică și autonomie pentru a oferi spațiul interior și aspectul pătrat al marelui crossover.

Aerodinamică îmbunătățită

Totuși, designerii au încercat să îmbunătățească aerodinamica cu trucuri, cum ar fi un capac plat sub caroserie, garda la sol redusă, o surplosă mai lungă față și clapete aeroactive ale grilei. Pentru a elimina mai bine aerul, EV9 primește cel mai lung spoiler spate din gama Kia, a spus Habib.

Kia mizează pe un impuls continuu de la aspectul remarcabil al lui EV9 și tehnologia electrificată. Cheia strategiei este că puțini concurenți se află în același spațiu, în special rivalii tradiționali de pe piața de masă, așa cum evidențiază intrarea lentă a mărcilor japoneze cu vehiculele electrice.

„Electrificarea este ca un buton de resetare în setul de mărci pe care consumatorii consideră că le cumpără”, a spus Martins. „Anumite mărci care în trecut erau mereu pe lista de cumpărături nu sunt dintr-o dată acolo din cauza electrizării. Aduce noi clienți care în trecut nu s-au gândit niciodată să cumpere un Kia.”

Kia își propune să dubleze această strategie de mutare timpurie în gama sa prin lansarea a 17 noi modele EV până în 2027 pentru o acoperire „întreaga a pieței” sub nava amiral EV9, a spus Martins.

„Vom acoperi, chiar și în Statele Unite, segmente cu adevărat importante în care nu suntem prezenți în prezent”, a spus Martins. „În alte segmente, există oportunități în ceea ce poți face cu spațiul din mașinile electrice care pot provoca cu adevărat convenția segmentelor”.