Kia și-a definitivat planul de electrificare: ce se întâmplă cu producția din Europa

Kia și-a definitivat planul de electrificare: ce se întâmplă cu producția din Europa

Kia va începe să construiască mașini electrice în Europa încă din 2025, ca parte a unei noi strategii extinse pentru vehicule electrice.

Kia își va extinde gama de modele complet electrice cu un crossover mic care urmează să fie lansat în 2024, precum și cu un hatchback compact încă din 2025, care ar fi primul vehicul electric al mărcii sud-coreene asamblat în Europa.

Cele două mașini au fost dezvăluite ca parte a strategiei revizuite 2030 EV a Kia, în baza căreia va lansa cel puțin două vehicule complet electrice pe an, începând din 2023, au declarat directorii Kia Italia.

CEO-ul global Kia, Ho Sung Song, a anunțat noul model de foaie de parcurs în martie, în cadrul unei zile pentru investitori. Până în 2027, Kia va avea 14 vehicule electrice în gama sa globală. În prezent vinde trei în Europa: crossover-urile mici Soul și Niro și crossover-ul de dimensiuni medii EV6.

Planul anterior al mărcii EV prevedea o gamă de 11 modele până în 2026. În cadrul planului extins, Kia va adăuga două pick-up-uri electrice, inclusiv unul pentru piețele emergente și un model entry-level.

Acestea sunt câteva dintre elementele cheie ale planului revizuit:

  • 2023: SUV-ul mare EV9 va fi lansat în a doua jumătate. A fost deja prezentat sub formă de concept. EV9 va fi vândut în Europa și va avea un acumulator de 100 de kilowați, cu o autonomie de peste 540 km;
  • 2024: crossover mic fără nume;
  • 2025: crossover de dimensiunea unei mașini, posibil fabricat în India. La evenimentul pentru investitori din martie, Kia a spus că India va deveni o bază de producție pentru vehiculele electrice „în jurul anului 2025” pentru segmentele „de la A+ la C” (de la minicar la compact). Tot în 2025 va fi lansat un SUV compact mai mare, cu 4,6 metri lungime.
  • În jurul anului 2025: hatchback compact asamblat în Europa. La 4,4 metri lungime, mașina ar fi similară cu actualul hatchback Ceed, care este construit în uzina din Zilina din Slovacia. Ceed și variantele sale (ProCeed și XCeed) sunt disponibile ca hibrizi plug-in.
  • Până în 2027: sedan fastback de dimensiuni medii.
  • Data nespecificată: două vehicule „pickup/comerciale” sunt setate să fie lansate.

Giuseppe Bitti, director de operațiuni Kia Italia, a declarat la evenimentul de la Milano că planul este încă supus aprobării finale și că „datele pot varia în funcție de condițiile pieței”.

1,2 milioane de vehicule electrice până în 2030

Conform foii de parcurs pentru electrificare pentru 2030, prezentată în martie, Kia își propune să crească vânzările anuale ale tuturor modelelor la 4 milioane până în 2030 de la 3,15 milioane în 2022. Vânzările de mașini complet electrice ar trebui să crească la 1,2 milioane până la acea dată, de la 160.000 în 2022. și 807.000 în 2026. Hibrizii plug-in ar reprezenta 800.000 de unități până în 2030.

Vânzările de vehicule electrice Kia în Europa sunt de așteptat să crească de la 65.000 în 2022 la 309.000 în 2026 și 400.000 în 2030. Ponderea modelelor electrice în Europa va crește de la 13% în 2021 la 51% în 2026 și 63% în UE. a mandatat ca numai mașinile cu emisii zero pot fi vândute în bloc după 2035.

Conform planului, producția de modele complet electrice va începe în China anul viitor, în SUA în 2024 și în Europa și India până în 2025.

În Europa, vehiculele electrice mici și mijlocii vor fi produse începând cu 2025. În Statele Unite, unde SUV-urile și pickup-urile de dimensiuni medii sunt populare, versiunile electrice ale acestor modele vor fi produse începând cu 2024. Mai mult, în China, Kia intenționează să introducă vehicule electrice de dimensiuni medii în 2023, iar modelele de vehicule electrice entry-level și de dimensiuni medii vor fi construite în India începând cu 2025.

Kia a câștigat a doua cea mai mare cotă de piață din Europa din 2017, după Toyota, cu o creștere de două puncte procentuale pentru o cotă de 5%. Kia și marca fratelui Hyundai au făcut o treabă mai bună decât rivalii care securizează semiconductori și alte componente, au spus analiștii, iar ofertele lor de vehicule electrice au fost extrem de competitive.

Niro a fost cel de-al 5-lea vehicul electric vândut în Europa până în septembrie, cu 30.768 de unități vândute (-10% față de 2021), potrivit Dataforce; EV6, care este susținut de platforma complet electrică E-GMP a Grupului Hyundai, a fost un succes cu 22.267 de vânzări până în septembrie, după lansarea la sfârșitul anului 2021.