Dacia ne-a pus România pe harta mondială. Brandul de la Mioveni, imposibil de ignorat în Europa

de: Alexandru Puiu
21 12. 2023

La nivel global, în mod previzibil, companiile americane domină clasamentul celor mai valoroase branduri din lume. Cu toate acestea, din Europa, printre cele 17 țări prezente în top, a reușit să se strecoare și țara noastră cu Dacia.

România este prezentă în top 500 cele mai puternice companii din lume cu Dacia, un gigant cu o valoare de 1,1 miliarde de dolari. Ca referință, prima țară din Europa prezentă în clasamentul global este Germania prin intermediul Telekom, un mastodont de 62,93 de miliarde de dolari. În 2023, Amazon se află pe prima poziție cu o valoare estimată de 299,28 miliarde de dolari, deși a pierdut fabuloasa sumă de 51 de miliarde de dolari în ultimul an, conform Euronews.

Citește și: Mișcări masive în piața telecom din România. Gigantul care deține Prima TV și drepturile de difuzare Liga 1 cumpără Telekom VIDEO

Cine face legea la nivel global, dintre companii

Conform analizei realizate de TradingPedia, Amazon a reușit performanța de a devansa Apple, care anul trecut a pierdut 16% din valoarea sa, până la 297,51 miliarde de dolari. În ceea ce privește gigantul Google, acesta este pe poziția a treia în top, mărindu-și valoarea cu aproximativ 18 miliarde de dolari de la un an la altul, până la un total de 231,38 miliarde de dolari.

SUA, la fel ca în anii trecuți, continuă să fie cea mai bine reprezentată țară în clasamentul celor mai puternice branduri, având jumătate dintre companiile din top și, mai ales, ocupând aproape integral primele 20 de poziții. Împreună giganții americani au o valoare totală de 1.500 de miliarde de dolari. În afara SUA, Samsung este cea mai mare companie, ocupând locul șase în top cu 99,66 miliarde de dolari.

Citește și: Operatorii de telefonie mobilă cer mai mulți bani de la companiile din industria tech. Cum își motivează doleanțele

17 țări europene prezente în top 500, printre care și România

În top 20, Europa are doar două entități incluse, Deutsche Telekom cu o valoare de 62,93 miliarde de dolari (locul 11) și Mercedes Benz pe 16 cu 58,8 miliarde de dolari. În orice caz, ca să-ți faci o idee despre brandurile europene care au reușit să fie unele dintre cele mai performante la nivel global, poți să arunci o privire pe lista de mai jos.

  • Germania: Telekom – 60 miliarde de dolari
  • Marea Britanie: Shell -48 miliarde de dolari
  • Franța: Louis Vuitton – 26 miliarde de dolari
  • Elveția: Nestle – 22 miliarde de dolari
  • Italia: Gucci – 18 miliarde de dolari
  • Spania: Santander – 17 miliarde de dolari
  • Suedia: Ikea – 16 miliarde de dolari
  • Norvegia: Equinor – 13 miliarde de dolari
  • Olanda: ING – 10 miliarde de dolari
  • Finlanda: Nokia – 8 miliarde de dolari
  • Danemarca: Lego – 7 miliarde de dolari
  • Austria: Red Bull – 7 miliarde de dolari
  • Rusia: Sber – 6 miliarde de dolari
  • Belgia: KBC – 5 miliarde de dolari
  • Irlanda: Guiness – 2 miliarde de dolari
  • Portugalia: EDP – 2 miliarde de dolari
  • România: Dacia – un miliard de dolari