3 milioane de șoferi, loviți de insolvența Euroins. Ce trebuie să știi, dacă ai plătit RCA-ul deja
Euroins este liderul pieței de asigurări obligatorii RCA din România, poziție pe care a dobândit-o după falimentul de răsunet al City Insurance. În acest moment, ceea ce se întâmplă pe piața asigurărilor din România are un impact social uriaș.
Aproximativ 2,8 milioane de români sunt afectați de situația Euroins.
În cazul în care te numeri printre șoferii ce au o poliță RCA încheiată cu Euroins, trebuie să știi ce ai de făcut și mai ales care este valabilitatea acesteia, în situația de față.
Cel mai important aspect pe care trebuie să-l cunoști este acela că nu ai motive serioase de îngrijorare, deoarece situația actuală este reglementată și există reguli și proceduri clare pentru ea, ce trebuie urmate. Toate acestea au rolul inclusiv de a proteja consumatorii, așa că trebuie să fii conștient de faptul că polițele tale nu expiră peste noapte și nici nu pierzi banii pe care i-ai cheltuit.
Polițele RCA încheiate cu Euroins nu expiră pe loc, ci există trei situații speciale
Potrivit procedurilor oficiale, contractele de asigurare încheiate cu Societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare S.A rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:
– titularul poliței denunță contractul de asigurare
-se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept.
-lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.
În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.
În cazul în care vrei să denunți polița pe care o ai încheiată cu Euroins, trebuie să urmezi o serie de pași, prevăzuți în lista de mai jos:
-Transmiteți o solicitare de denunțare la Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A .Email contact: office@euroins.ro
-Transmiteți la FGA, o cerere de restituire-Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
Solicitarea dvs trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
Copie act identitate
Copie poliță de asigurare;
Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate
Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;