Locurile de parcare au devenit un lux în marile orașe ale țării. Cei care au reușit să prindă un loc bun și plătesc pentru el o sumă anuală, la Primărie, se pot considera niște norocoși. Cu toate acestea, este important să cunoască anumite prevederi din legislația în vigoare. În caz contrar, riscă amenzi chiar și de până a 2.500 de lei.
Legislația rutieră devine tot mai strictă, la fel și sancțiunile pentru conducătorii auto care nu respectă prevederile legale. Astfel, șoferii care fac o greșeală frecventă, ignorată de mulți, ar putea să fie taxați aspru, cu o amendă ce se poate ajunge la 2.500 de lei.
Vorbim aici despre blocarea abuzivă a locului de parcare, o practică destul de des întâlnită în orașele României, cu precădere în cele mari. Aici, numărul de mașini a crescut considerabil, dar nu și cel al parcărilor. Prin urmare, cei care au nevoie să oprească mașina în centrul orașului, preț de câteva minute, se pot lovi adesea de diverse obiecte „artizanale” de blocare a unui astfel de loc.
Așadar, un obicei tot mai des întâlnit, mai ales în Capitală. Cutii de carton, coșuri de flori, sticle și bidoane pline cu apă, bare de lemn, grilajele metalice special confecționate, tomberoane de gunoi, semne cu „parcarea interzisă”, ba chiar și stâlpișori din plastic. Bucureștiul e împânzit de astfel de obiecte care blochează ilegal locurile de parcare.
Poliţia Locală sau Poliţia Română poate da o serie de amenzi în baza unei legi referitoare aceste locuri care sunt plătite. Montarea unor astfel de dispozitive care să blocheze accesul atrage amenzi considerabile.
Conform HCGMB 124/2008, privind parcarea pe domeniul public, „amplasarea oricărui tip de indicatoare, marcaje sau înscrisuri care să indice sau să sugereze rezervarea locurilor de parcare” se sancționează cu amendă de la 1.500 la 2.500 de lei!
Citește și: Tarife noi de parcare în București. Schimbările au loc de la 1 martie
Potrivit datelor, în cele 6 sectoare din Capitală sunt circa 230.000 de locuri de parcare de reședință, pentru care locuitorii plătesc anual abonament. Restul mașinilor, până la 1,5 milioane, cât sunt înmatriculate în București (fără a le pune la socoteală pe cele care tranzitează sau sunt în vizită) sunt parcate în principal neregulamentar, pe trotuare, spații verzi sau carosabil, cu excepția celor care au garaj în curte sau în ansamblurile rezidențiale recent construite.