Vești bune pentru BMW: ce se întâmplă cu producția
Producția BMW din Munchen și Dingolfing și producția Mini din Oxford au fost afectate de probleme de aprovizionare.
BMW Group a declarat că va relua producția completă săptămâna viitoare la fabricile care au fost oprite sau încetinite de blocajele de aprovizionare după invazia Rusiei în Ucraina.
La începutul acestei luni, producția a fost întreruptă la fabricile din Munchen și Dingolfing, Germania, și Oxford, Anglia.
BMW a declarat săptămâna trecută că va începe să repornească fabricile, iar șeful de producție, Milan Nedeljkovic, a oferit mai multe detalii despre intensificare, la conferința de presă anuală a producătorului auto.
Producția va relua la sfârșitul acestei săptămâni în Munchen și Dingolfing, începând cu o accelerare eșalonată înainte de a reveni la nivelurile obișnuite din 21 martie, a confirmat BMW.
Producția de vehicule Mini în Oxford rămâne întreruptă săptămâna aceasta, dar va fi intensificată din nou de săptămâna viitoare, a spus Nedeljkovic.
Nedeljkovic a mai spus că BMW are flexibilitatea de a recupera orice producție pierdută, deși nu va oferi o cifră pentru potențialele pierderi din cauza penuriei de aprovizionare cauzate de război.
Analiștii au spus că până la 15% din producția europeană de automobile ar putea fi afectată de conflict, în mare parte din cauza penuriei de piese construite în Ucraina și a altor întreruperi ale lanțului de aprovizionare.
Nemții nu pierd timpul
Nedeljkovic a spus că fabrica din München folosește timpul de nefuncționare pentru a avansa modernizările și schimbările tehnice care au fost programate pentru această toamnă, eliberând capacitate mai târziu în cursul anului. „Avem multă experiență în acest domeniu din cauza problemelor de semiconductor”, a spus el.
BMW a spus în declarație că situația din Ucraina a rămas volatilă. Producătorul auto încă se așteaptă la restricții de aprovizionare legate de război, precum și la continuarea blocajelor de semiconductori, care ar putea duce la ajustări suplimentare ale producției.
„Suntem încă în discuții intense cu furnizorii noștri”, se spune în comunicat. „Împreună cu aceștia, evaluăm în mod continuu situația și definim măsuri pentru a asigura producția în cel mai bun mod posibil, pentru a putea satisface cererea ridicată continuă a clienților”.
BMW și-a redus miercuri previziunile privind marja auto din cauza războiului din Ucraina. Producătorul auto estimează acum că marja din segmentul său auto înainte de dobândă și impozitare (EBIT) va fi cuprinsă între 7% și 9% din cauza efectelor asupra producției. Marjele în 2021 au fost de peste 10%.
Fără impactul războiului, BMW ar fi vizat o gamă cuprinsă între 8% și 10%, a declarat compania.