Una din cele mai iubite mașini revine: Volkswagen urmează să lanseze ID.Buzz

de: Andrei Tilimpea
09 03. 2022

Volkswagen își va scoate în sfârșit învelișul de camuflaj psihedelic de pe versiunea de producție a ID Buzz oferind consumatorilor dornici prima lor privire nedisimulata asupra dubei electrice în stil retro.

VW a oferit mai multor recenzenți șansa de a conduce pe scurt prototipuri ale versiunilor cu ampatament scurt și pe două rânduri în Europa luna trecută. Acel vehicul, care are cinci locuri, va fi scos în vânzare în Europa în acest an. O versiune cargo va circula și pe ampatamentul scurt.

Furgonetele europene vor fi echipate cu o baterie litiu-ion de 82 de kilowați-oră cuplată la un singur motor electric de 201 CP integrat în puntea spate. Viteza maximă este limitată electronic la 145 km/h, spune VW.

Dealerii VW din SUA vor începe să preia comenzi pentru o versiune cu ampatament mai lung – probabil cu o baterie mai mare, împreună cu trei rânduri de scaune – în acest an pentru livrările care urmează să înceapă la începutul lui 2024. Atât prețurile, cât și gama pentru SUA rămân secrete.

ID.Buzz, un model așteptat

Prototipul de intenție de producție condus de recenzenți este mai mare decât conceptul ID Buzz prezentat pentru prima dată la Salonul auto de la Detroit din 2017. De asemenea, evită poziția periculoasă a scaunelor din față a microbuzului original – unde scaunele sunt plasate înaintea roților din față – pentru scaune față mai tradiționale, dacă sunt înalte, au spus recenzenții. Și într-o întoarcere la Microbus original, recenzenților li s-a spus că o versiune de rulotă este în lucru.

CEO-ul VW Group of America, Scott Keogh, a declarat anul acesta că versiunea americană a ID Buzz va fi importată inițial din Germania, deoarece a anticipat un volum anual în SUA sub 100.000.

La fel ca Beetle, designul microbuzului VW rămâne iconic. Buzz ar putea servi ca un vehicul care să atragă cumpărătorii către gama generală de vehicule electrice a mărcii, chiar dacă în cele din urmă se mulțumesc cu un alt model.