Toyota încearcă să lupte cu Tesla: cum își schimbă strategia, la ce mașini renunță
Toyota urmează să prezinte ajustări ale strategiei sale privind vehiculele electrice furnizorilor cheie la începutul anului viitor.
Se așteaptă ca producătorul asiatic să prezinte ajustări ale strategiei sale privind vehiculele electrice către furnizorii cheie la începutul anului viitor, în timp ce se străduiește să reducă decalajul în ceea ce privește prețul și performanța cu liderii din industrie Tesla și BYD.
Toyota a căutat modalități de îmbunătățire a competitivității vehiculelor electrice planificate pentru acest deceniu, parțial prin accelerarea adoptării tehnologiilor de creștere a performanței pentru vehiculele electrice planificate, de la sistemele de acționare electrică – inclusiv motoare – până la electronicele care convertesc puterea de la rețeaua la energia stocată în baterii și sisteme mai integrate de încălzire și răcire.
Modificări importante
Schimbările, totuși, ar putea include întârzieri ale unora dintre programele de dezvoltare a vehiculelor electrice planificate inițial pentru perioada de trei ani.
Mai mult, schimbările ar fi pentru succesorii primelor două vehicule electrice ale Toyota pentru piețele majore, bZ4X și Lexus RZ, și ar urma să reducă diferența față de Tesla în ceea ce privește costul și performanța.
Producătorul japonez urmează să convoace o adunare majoră a furnizorilor în februarie, prima convenție globală de acest fel de la pandemie.
Compania a declarat că „discută și lucrează mereu activ cu furnizori și parteneri pe o varietate de subiecte”, pentru a obține neutralitatea carbonului. Dar a spus că nu are detalii noi de divulgat cu privire la proiectele de dezvoltare a vehiculelor electrice.
Tesla a realizat de aproape opt ori profitul pe vehicul ca Toyota pentru al treilea trimestru, parțial datorită capacității sale de a simplifica producția de vehicule electrice și de a reduce costurile, au spus analiștii.
Toyota a revizuit un plan în trei etape de 30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea și lansarea de vehicule electrice pe care l-a anunțat la sfârșitul anului trecut, a informat Reuters.
A suspendat lucrările la unele proiecte de mașini alimentate cu baterii anunțate anul trecut, în timp ce un grup de lucru condus de fostul director competitiv Shigeki Terashi caută să îmbunătățească performanța costurilor și tehnologia pe piața în creștere rapidă a vehiculelor electrice.
Majoritatea producătorilor de automobile se așteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte majoritatea vânzărilor de vehicule până în 2030, iar investitorii ecologici și grupurile de mediu au împins Toyota să se miște mai repede, deoarece vânzările de vehicule electrice la nivel de industrie depășesc ipotezele anterioare ale Toyota.
Mașinile electrice și strategia Toyota
Strategia EV a Toyota s-a concentrat pe lansarea de mașini precum bZ4X, primul dintr-un șir de vehicule complet electrice sub numele de serie „dincolo de zero”.
A doua etapă a planului Toyota acoperă următorii câțiva ani când Toyota are în dezvoltare modele bazate pe platforma e-TNGA, a spus compania unor furnizori. Ajustările la această fază sunt schimbările care vor fi prezentate furnizorilor la începutul anului viitor.
Acum, grupul lui Terashi ia în considerare dacă să renunțe la arhitectura e-TNGA veche de trei ani, creată prin modificarea unei platforme de mașini pe benzină, în favoarea unei platforme dedicate pentru vehicule electrice.
E-TNGA a fost proiectat astfel încât vehiculele electrice să poată fi construite pe liniile de asamblare Toyota cu mașini pe benzină și hibrizi, un compromis care limitează capacitatea producătorului de automobile de a oferi inovații la nivelul fabricii pe care inginerii Toyota le recunosc acum ca fiind cheia puterii Tesla.
De asemenea, Toyota a proiectat e-TNGA presupunând că ar trebui să vândă aproximativ 3,5 milioane de vehicule electrice pe an, aproximativ o treime din volumul său global actual, până în 2030, au spus surse, în timp ce perspectivele industriei sunt pentru un ritm de creștere mai rapid.
Toyota s-a gândit, de asemenea, dacă ar putea introduce în unele vehicule electrice premium mari un invertor pe bază de carbură de silicon recent dezvoltat de la Denso, care ar îmbunătăți încărcarea și ar ajuta la scăderea costurilor de producție.