Tesla pregătește evenimentul Ziua AI: ce urmează să prezinte
Se așteaptă ca Elon Musk să ofere actualizări cu privire la sistemul complet de auto-conducere al Tesla la Ziua AI a producătorului auto din Palo Alto, California.
Tesla a organizat de mult timp evenimente captivante pentru a genera zgomot și mediatizare a produselor viitoare – și uneori aspiraționale. Parțial întâlnire de revigorare, parțial eveniment de recrutare, credincioșii îl pot vedea pe CEO-ul Elon Musk vorbind, iar investitorii primesc actualizări despre priorități și progres.
Musk va găzdui cea de-a doua Zi a AI a Tesla în Palo Alto, California, fosta casă a sediului său global. Invitațiile care au fost lansate recent au promis cele mai recente evoluții în eforturile companiei de inteligență artificială, inclusiv:
- Full Self-Driving, sau FSD, sistemul in-beta care încă are nevoie de un șofer uman atent care să aibă grijă de volan în orice moment;
- Tesla Bot, alias Optimus, umanoidul Musk a spus că într-o zi va prelua sarcini periculoase, repetitive și plictisitoare de la oameni;
- Dojo, supercomputerul, despre care Musk a spus că echipa Tesla FSD le poate folosi pentru a îmbunătăți „creierul” din spatele sistemelor sale de conducere, folosind volumul masiv de imagini video pe care mașinile companiei le captează.
Punctul de spectacol al primei Zile AI a Tesla, desfășurată în august anul trecut, a fost robotul umanoid care, la acea vreme, era de fapt în întregime uman. După ce inginerii au oferit prezentări detaliate și foarte tehnice despre activitatea companiei de dezvoltare a sistemului de conducere, o persoană îmbrăcată într-un costum alb și o cască neagră a urcat pe scenă pentru a interpreta un dans sacadat și a prevesti un anunț din partea lui Musk.
„Tesla este probabil cea mai mare companie de robotică din lume”, a spus el, explicând rațiunea din spatele producătorului auto care lucrează la un bot. „Mașinile noastre sunt practic roboți semi-sensibili pe roți.”
Lucrurile nu stau chiar așa
Cu câteva zile înainte ca Musk să facă aceste comentarii, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA a deschis o investigație pentru a stabili dacă sistemul Autopilot al companiei este defect, după ce șoferii care îl foloseau în mod repetat s-au ciocnit cu vehicule la locul accidentului, inclusiv cu personalul de intervenție. NHTSA a deschis o a doua sondă de defect în februarie.
La începutul acestei luni, un bărbat din California a depus o propunere de acțiune colectivă în instanța federală din San Francisco, susținând că producătorul de automobile și-a comercializat „în mod înșelător și înșelător” sistemele de asistență pentru șofer și și-a împins consumatorii, sugerând de ani de zile că este pe punctul de a stăpâni tehnologia.
Musk a extins totuși accesul la FSD la aproximativ 160.000 de proprietari din SUA și Canada. Când unul dintre acești proprietari a postat luna trecută videoclipuri care arată cea mai recentă versiune beta care se luptă cu virajele la dreapta, CEO-ul i-a spus clientului să nu se plângă. Un alt fan Twitter a sugerat că cel mai bogat om din lume ar fi avut o zi proastă și ar trebui să-și ceară scuze, Musk a răspuns că nu – proprietarul a greșit.
Starea de spirit va fi cu siguranță mai jovială în timpul Zilei AI, pe care Musk a amânat-o în iunie pentru a-i oferi Tesla timp să dezvolte un prototip funcțional Optimus. Pe site-ul său web și în listele de locuri de muncă, compania se referă la lucrul pe un umanoid bipedal pentru producție, logistică și scopuri generale.
„Codul pe care îl veți scrie va rula la termen în milioane de roboți umanoizi din întreaga lume și, prin urmare, va fi menținut la standarde de calitate înalte”, spune o postare pentru un inginer de control.