Stellantis și Renault sunt optimiste: revenirea la normal, mai aproape decât se credea
Penuria de semiconductori necesită încă monitorizare zilnică, deși producția nu este afectată la fel de grav ca la sfârșitul pauzei de vară de anul trecut.
Producția la fabricile auto Renault și Stellantis din Franța va fi reluată într-un mod mai normal decât la sfârșitul lunii august a anului trecut, când deficitul de cipuri a dus la o serie de opriri de producție, au declarat purtătorii de cuvânt ai ambelor companii.
O purtătoare de cuvânt a Renault a declarat că producătorul auto se așteaptă ca producția să reia normal în septembrie, după pauza de vară.
O purtătoare de cuvânt a Stellantis, care deține mărcile franceze Peugeot și Citroen, a declarat: „Locurile noastre de producție din Franța și-au reluat cum trebuie activitatea după pauza de vară”.
Cu toate acestea, deficitul de semiconductori necesită încă monitorizare zilnică, a spus purtătorul de cuvânt.
Industria este precaută
În iulie, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a fost precaut cu privire la deficitul de semiconductori care a afectat industria auto, spunând că producția nu va atinge nivelurile pre-pandemie înainte de sfârșitul anului 2023.
Industria a beneficiat de ceea ce Tavares a numit „un punct favorabil” în care lipsa pieselor de bază, cum ar fi cipurile semiconductoare, a afectat producția, dar cererea mare de vehicule a permis producătorilor de automobile să stabilească un preț mai mare și să majoreze profiturile în ciuda costurilor ridicate ale energiei și materiilor prime.
Dacă producția crește, „puterea de stabilire a prețurilor a industriei va fi într-un fel redusă, ceea ce înseamnă că este posibil să aveți presiune asupra marjelor”, a spus Tavares. „Nu vrem să fim strânși într-o situație în care prețurile tranzacțiilor sunt sub presiune, iar costurile inflației sunt încă acolo”.
Câștigul ajustat al Stellantis înainte de dobânzi și impozite a crescut cu 44% pe o bază pro-forma, la 12,4 miliarde de euro în perioada ianuarie-iunie. Stellantis, ale cărei mărci includ Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Citroen, Peugeot, Fiat, Maserati și Opel, nu raportează rezultate financiare trimestriale.